5 oznak tego, że jesteś dobrym pracownikiem

Ciężko wskazać firmę, w której wszyscy świetnie by się dogadywali, lecz czy myślałeś kiedyś o tym, jak Ciebie postrzegają współpracownicy? Według portalu businessinsider.com oto 5 oznak, że spełniasz się w swojej robocie.
iStock-1149049398.jpg

1.Potrafisz powiedzieć szefowi "nie" bez obrażania się nawzajem

Jak wiadomo, nie jesteś jedynym pracownikiem firmy. Kiedy wiesz, że dobrze wykonujesz swoją pracę, a szef zwróci ci uwagę i okaże się, że macie odmienne zdania, ważne jest to, aby się dogadać i potrafić znaleźć wspólny język. Niezwykle ważna jest tu umiejętność sensownego odmawiania – twój szef też jest człowiekiem, nie pamięta wszystkich rzeczy, jakie mógł ci zlecić do wykonania. Nie możesz bać się powiedzieć, że masz za dużo zadań do zrobienia i przyjmować kolejne zadania, mimo obładowania. Miłe relacje z pracodawcą są ważne, ale praca oparta na wzajemnym zaufaniu i przyjemności jest na zdecydowanie wyższym poziomie.

2.Przychodzisz na zebrania z rozwiązaniami, a nie problemami

Każda firma ma pewne niedociągnięcia, z których niekiedy rodzą się problemy. Dobry pracownik zamiast zgłaszania każdej rzeczy do szefa z prośbą o działanie, sam próbuje znaleźć rozwiązanie. Musisz być osobą, która szuka złotych środków i potrafi poradzić sobie z każdym firmowym kryzysem. Wykaż inicjatywę, w odróżnieniu od innych, wyłącznie narzekających pracowników.

3. Widzisz własne postępy

Chyba największą satysfakcją dla pracownika, poza oczywiście wypłatą, jest możliwość dostrzegania swojego progresu. Osiąganie coraz lepszych wyników przynosi korzyść zarówno tobie, jak i twojemu szefowi. Ty zdobywasz nowe umiejętności, a pracodawca widzi, jak ciągle poprawiasz swoje wyniki – takie działanie z pewnością prędzej czy później przyniesie dodatkowe korzyści w postaci np. awansu.

4. Pomagasz innym bez irytacji, że odrywasz się od swoich obowiązków

Jak wiadomo, najlepiej pracuje się w pozytywnych relacjach z kolegami z pracy. Nie wszyscy potrafią idealnie wykonywać swoje obowiązki i często pojawiają się problemy pojedynczych osób, przez które cierpi reszta zespołu. Zamiast narzekania na współpracowników, bądź osobą, która im pomoże i tym samym przyniesie korzyści całej firmie. Nawet, jeśli wiąże się to z drobnym spowolnieniem pracy nad zleconymi tobie rzeczami. Z pewnością to zaprocentuje, bo albo twoją ofiarność zauważy w końcu szef, albo opowie mu o tym ktoś inny.

5. Ludzie próbują podejmować z tobą współpracę

Działanie tylko na własną rękę nie pomoże Ci zbytnio w osiąganiu wielu sukcesów na płaszczyźnie zawodowej. Dobry pracownik nawiązuje kontakty z innymi ludźmi z branży i chętnie podejmuje z nimi współpracę. Bądź człowiekiem, z którym ludzie chętnie rozmawiają i dobrze o nim mówią, wtedy osiągniesz sukces. Jak to zrobić? To proste – w pogawędkach nastaw się na słuchanie, a nie na mówienie.

Sprawdź:

Jesteś twardzielem? Przez te 5 błędów inni będą mieli cię za słabiaka



Dodał(a): Konrad Klimkiewicz / istockphoto.com Środa 02.09.2020