Co słychać na Marsie? NASA opublikowała nowe nagranie

Możesz nie wierzyć w życie na innych planetach, ale podbój kosmosu staje się rzeczywistością. NASA właśnie udostępniła nagranie, które pozwala usłyszeć, jak brzmi Mars.
MARS

NASA opublikowała nagrania z marsjańskiego lądownika InSight, który jest wyposażony w bardzo czułe sensory mające za zadanie wychwytywanie wszelkich drgań. Wszystko to po to, żeby zbadać strukturę czerwonej planety.

Pojazd wylądował na Marsie w listopadzie 2018 roku. Na jego pokładzie znalazł się specjalny sprzęt, którego zadaniem jest wwiercenie się w skorupę planety na głębokość 5 metrów. Co ciekawe, przy tworzeniu tej aparatury uczestniczyli polscy naukowcy

Początkowo łazik nie przesyłał żadnych danych. Finalnie z ponad 100 zdarzeń zarejestrowanych przez InSight, 21 sklasyfikowano jako trzęsienia ziemi. Chociaż może w tym wypadku stosowniej byłoby je uznać za trzęsienie Marsa.

Zarejestrowane dźwięki pochodzą z wnętrza planety i są niesłyszalne dla ludzkiego ucha. Uczeni przetworzyli je tak, żebyśmy mogli usłyszeć, jak brzmi wnętrze Marsa.
Dla naukowców ma to olbrzymie znaczenie, ponieważ wyniki pozwalają nie tylko na odtworzenie struktury planety, ale również na wywnioskowanie, czy pod powierzchnią znajduje się woda.

Wyniki kolejnych badań sprawiają, że kolonizacja Marsa przestaje być mrzonką z gatunku sience-fiction. Jak twierdzi NASA, jedną z głównych przeszkód w osiedleniu tam ludzi jest ekstremalnie niska temperatura.

W związku z tym, że Ziemianie mają dość spore doświadczenie w ocieplaniu klimatu, to wkrótce naukowcy powinni sobie poradzić z tą kwestią. NASA proponowała wysłanie na Marsa olbrzymich ilości dwutlenku węgla, ale obecnie jest to niemożliwe ze względu na ograniczenia technologiczne.

Być może sensownym rozwiązaniem byłoby wysłanie na Marsa kilku polskich miast, w których nie brakuje amatorów węglowego ogrzewania. Ale na to naukowcy jeszcze nie wpadli. Z kolei niezawodny Elon Musk zaproponował atak nuklearny, ale jego z oczywistych powodów jego pomysł odrzucono.

Tak czy inaczej szansa na zniszczenie kolejnej planety robi się coraz bardziej realna i ludzkość z pewnością znajdzie sposób, żeby z niej skorzystać.