Czy logo Jägermeistera obraża uczucia religijne? Jest wyrok

Wiadomo, że po alkoholu może się zdarzyć, że obrazisz wszystko i wszystkich. Jednak ciężko wpaść na pomysł, że sama butelka miałaby być źródłem zgorszenia. A jednak! Teraz w tej sprawie wypowiedział się sąd.
iStock-458732937.jpg

Poszło o logo popularnego likieru Jägermeister , w którym znajduje się krzyż umieszczony pomiędzy rogami jelenia – wzór nawiązuje do legendy o świętym Hubercie, patronie myśliwych, i wskazuje na charakter i historię trunku.

Swój sprzeciw przeciwko wykorzystaniu symbolu religijnego wyraził szwajcarski Federalny Instytut Własności Intelektualnej. Oliwy do ognia dolał fakt, że producent alkoholu chciał rozszerzyć swoją ofertę o inne produkty takie jak ubrania i kosmetyki. Zdaniem przedstawicieli instytutu umieszczanie znaku krzyża jako elementu znaku towarowego jest obraźliwe dla chrześcijan.

CZYTAJ TAKŻE: ALKOHOL BEZ KACA

Szwajcarski sąd nie przychylił się do wniosku Instytutu. W uzasadnieniu podał, że krzyż w logotypie utracił swój religijny wydźwięk i stał się elementem logo. W związku z tym nie może on obrażać uczuć religijnych.

Jeleń z krzyżem w porożu jest elementem podań o świetym Hubercie, który miał zobaczyć nietypowego kopytnego podczas polowania w Wielki Piątek. Jaśniejący wśród poroża krzyż doprowadził do nawrócenia rozrywkowego Huberta, który wkrótce został księdzem, a następnie biskupem.

Z kolei Jägermeister to z niemieckiego mistrz łowiectwa i nazwa opracowanego w latach 30 likieru na bazie 56 ziół i spirytusu. Jego logo i zielona butelka nawiązują do symboli myśliwskich.

Co ciekawe, symbolem Polskiego Związku Łowieckiego również jest jeleń z krzyżem w porożu. Póki co ten symbol jeszcze nikogo nie obraził.

ZOBACZ GALERIĘ: DZIEWICA MOBILNA I INNE. ZNANE MARKI PO POLSKU





Dodał(a): Adam Barabasz / fot. iStock Piątek 21.02.2020