Firma polskiego youtubera jest warta 144 mln złotych. Na tym zarabiają najwięcej

Serwis YouTube dla wielu osób stał się pracą. Powstała cała masa tzw. youtuberów, którzy produkując materiały wideo budują przy okazji wielkie biznesy. Przykładem jest Ekipa Friza, której dochody są liczone w milionach złotych.
frizzaazzz.JPG


Ekipa Friza na YouTube, którą stworzył Karol Wiśniewski miesięczne generuje miliony wyświetleń. Sam kanał wspomnianego Friza zebrał blisko 4,4 mln subskrybentów, a jego filmy są miesięczne oglądane 50 mln razy.

Jak się okazuje Friz, a raczej jego firma Ekipa Holding S.A. weszła na giełdę, jak na razie na parkiecie funkcjonuje pod nazwą Beskidzkiego Biura Inwestycyjnego. Warto dodać, że fundusz inwestycyjny JR Holding jest akcjonariuszem Ekipa Holding, który objął 12,3 mln akcji nowej emisji, które stanowiące 11,97 procent kapitału i głosów na walnym zgromadzeniu.

Niedawno wspomniany fundusz opublikował wartość pakietu akcji Ekipa Holding, które wyceniono na 17,218 mln zł. W takim wypadku okazuje się, że kapitalizacja firmy Friza wynosi 143,8 mln złotych.

Dodajmy, że współwłaścicielem i członkiem rady nadzorczej Ekipy jest Friz, czyli Karol Wiśniewski. W lutym firma znanego youtubera podpisała ramową umowę z notowanym na giełdzie studiem T-Bull, tworzącym głównie gry mobilne, w sprawie wydania przynajmniej dwóch gier. Youtuber również w kwietniu poinformował, że jedna ze spółek Ekipa Holding miała 1,1 mln złotych zysku bez wpływów z lodów i płyty.

Faktycznie sprzedaż lodów firmy Koral sygnowanych logiem Ekipy mogę przełożyć się na spore zyski. W momentach największego zainteresowania firma Friza mogła inkasować z tego tytułu nawet 100 tys. złotych dziennie.

- Lody Ekipy sprzedają się co najmniej 300 procent lepiej niż jakiekolwiek wcześniejsze nowości produktowe w przeszło 40-letniej historii tej firmy. Odbiór produktu przerósł chyba najśmielsze oczekiwania nas wszystkich - powiedział w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl Piotr Gąsiorowski, dyrektor marketingu w firmie Koral.

Zarobki Ekipy to również dochody pochodzące z reklam wyświetlanych na YouTube w ramach Google Adsense. Średnio miesięcznie materiały Karola Wiśniewskiego są wyświetlane 40 mln razy, co może przekładać się kilkaset tysięcy zysku miesięczne. Do tego warto dodać sprzedaż gadżetów takich jak ubrania z logiem Ekipy.

Dodał(a): Kamil Nowicki Środa 19.05.2021