Firma wykorzystała wizerunek śp. Magika, by 'zażartować' z oferty pracy

Do niedawna byliśmy przekonani, że czasy, w których marketingowcy kierowali się zasadą 'wszystko, byleby tylko się dobrze sprzedać', są daleko za nami. Okazuje się, że pojawiają się paskudne wyjątki. Firma RocketJobs postanowiła wykorzystać wizerunek śp. Magika, by w 'zabawny' sposób przedstawić ofertę pracy. Wyobrażasz to sobie (sobie), jakie to słabe?
Zrzut ekranu 2022-09-07 o 14.54.44.png

"Magiku jesteś tutaj? Wyobraź to sobie (sobie), że jest tu oferta dla Ciebie"- mogliśmy przeczytać w poście opublikowanym przez RocketJobs. Widać w nim również mema z wklejoną twarzą Piotra Łuszcza, który 26 grudnia 2000 roku wyskoczył z dziewiątego piętra przez okno swojego mieszkania. Został przetransportowany do szpitala, gdzie po ok. 30 minutach zmarł. 

Przedstawiciele RocketJobs po fali krytyki, jaka na nich spłynęła, postanowili usunąć post i wydać oświadczenie:

"Szczerze przepraszamy za opublikowanie niestosownego mema ze zdjęciem Magika z Paktofoniki na jednej z naszych grup na Facebook’u. Jest nam bardzo przykro z powodu zaistniałej sytuacji. Zdajemy sobie sprawę z zażenowania, jakie mogła wywołać ta publikacja. Przepraszamy rodzinę, fanów rapera i wszystkich, których uraził ten post. Materiał został niezwłocznie usunięty z grupy, ale nie mamy już wpływu na powielanie go w social mediach. Wyciągnęliśmy lekcję i zapewniamy, że dołożymy wszelkich starań, aby podobne treści nie pojawiły się więcej w naszych kanałach" - podali.

Zrzut ekranu 2022-09-07 o 15.14.48.png

Choć nie jesteśmy święci, to tutaj śmiało możemy przytoczyć słowa "nie przepraszaj za żenujące zachowanie, tylko po prostu tak nie rób". Nie wiemy, przez ile osób przeszedł ten post przed publikacją, ale wyjątkowo zastanawia nas fakt, że ktoś rzeczywiście pomyślał, że to może być zabawne i nie wywoła poruszenia. Chyba, że to właśnie o to chodziło. Byle jak, byleby mówili...


Dodał(a): Konrad Klimkiewicz / fot.: Facebook/archiwum Środa 07.09.2022