Linie lotnicze wprowadzają cyfrowe paszporty zdrowia

Cyfrowe paszporty zdrowia mają być ułatwieniem zarówno dla osób chcących podróżować, jak i linii lotniczych i przewoźników. W aplikacji IATA Travel Pass będą umieszczone podstawowe informacje, od których może zależeć nasza możliwość tego, czy zostaniemy wpuszczeni do samolotu.
iStock-1226282031.jpg

Pandemia i wszelkie utrudnienia z nią związane pokrzyżowały plany niejednego amatora podróży. Linie lotnicze postanowiły wyciągnąć pomocną dłoń do tych, którzy większość wolnych dni spędzają poza domem i dzięki temu powstała aplikacja IATA Travel Pass.

Będzie ona pełnić funkcję cyfrowego paszportu zdrowia, gdzie głównie pojawią się informacje odnośnie tego, czy osoba przeszła testy na koronawirusa lub czy ewentualnie jest zaszczepiona przeciw COVID–19. Dodatkowo będą tam także wpisy odnośnie ostatnich chorób i problemów ze zdrowiem.

Travel Pass ma zacząć działać w marcu. Aplikacja będzie dostępna u co najmniej 20 linii lotniczych na całym świecie. Na liście przewoźników, którzy testowo mają z niej korzystać są m.in. Qatar Airways, Emirates oraz Etihad. Pojawią się tam także linie z grupy IAG, jak i Copa Airlines oraz rząd Panamy (na wybranych trasach przewoźnika z Panama City).

"IATA Travel Pass to cyfrowa platforma dla pasażerów, a naszym priorytetem jest przywrócenie branży lotniczej do działania. Chcemy w ten sposób pokazać rządom na całym świecie, że latanie jest bezpieczne" – informuje Alan Hayden, dyrektor ds. produktu pasażerskiego w IATA.

Korzystanie z aplikacji nie będzie obowiązkowe, ale niewątpliwie ułatwi wszelkie procedury. Obecnie dokumenty pasażerów są sprawdzane ręcznie, co jest czasochłonne. Osoby, które będą korzystać z aplikacji, będą mogły ograniczyć się do pokazania wszystkich potrzebnych informacji przy pomocy kilku kliknięć.

Takie ułatwienia podczas pandemii rzeczywiście są potrzebne, ale ciekawe, czy po zakończeniu walki z koronawirusem taka aplikacja nadal będzie funkcjonować. Zawsze można ją rozbudować i sprawić, by służyła całkowicie jako jedyny elektroniczny dokument konieczny do skorzystania z usług linii lotniczych. Gorzej, gdy telefon się rozładuje...


Dodał(a): Konrad Klimkiewicz Czwartek 11.02.2021