Pół miliona dolarów w 36 godzin – ogromny sukces twórców polskiej gry
Pomysł na grę wzorowaną na oryginalnych pracach Jakuba Różalskiego zdecydowanie trafił w gusta jej potencjalnych odbiorców. Na jego realizację twórcom „Iron Harvest” udało się zebrać ponad pół miliona dolarów w zaledwie 36 godzin!
„Iron Harvest” ma być strategią czasu rzeczywistego. To jednak nie sam gatunek zagwarantował sukces, a świat, w którym będzie rozgrywała się akcja. Środowiskiem, w którym przyjdzie nam rywalizować, jest bowiem alternatywna rzeczywistość 1920+, stworzona przez artystę Jakuba Różalskiego. Patrząc na jego obrazy można by dojść do wniosku, że powstały w okresie, gdy swoje największe dzieła tworzyli klasycy polskiego realizmu, tacy jak Józef Chełmoński czy Maksymilian Gierymski. Podobnie jak obaj wymienieni, Różalski również lubuje się w realistycznym malarstwie pejzażowym. Z jednym wyjątkiem – sielskie życie na wsi jest zakłócone obecnością… mechów. Jak chociażby na załączonym obrazku:
W takiej właśnie rzeczywistości, łączącej tradycyjne formy walki z futurystycznymi, przyjdzie nam rywalizować. Gra ma być strategią czasu rzeczywistego, ale jej twórcy podkreślają, że kluczową rzeczą będzie wymyślenie odpowiedniej taktyki – dobry pomysł ma być tu bardziej znaczący od umiejętności odpowiednio szybkiego wydawania poleceń własnym jednostkom. W „Iron Harvest” będziemy mogli pokierować losami jednej z trzech frakcji – do wyboru będzie Imperium Saksońskie, Republika Polanii oraz „Ruswieci” (analogii względem prawdziwego świata tłumaczyć chyba nie trzeba).
W procesie powstawania gry biorą udział znane postaci z branży – za muzykę odpowiada Adam Skorupa, który wcześniej pracował między innymi przy „Wiedźminie”, a także James „HelpingHands” Whiteside (mistrz ESL w grze „Company of Heroes 2”, którym mocno inspirują się twórcy „Iron Harvest”).
Gra ma trafić do sprzedaży w grudniu 2019 roku.