Praktyczne wskazówki, jak stworzyć dobre i kreatywne CV

Kryzys na rynku pracy spowodowany pandemią koronawirusa dobiega końca. Teraz z kolei w niektórych firmach rekruterzy potrzebują nowych pracowników, aby wrócić do działania na pełnych obrotach, lub jeszcze zwiększyć swoje możliwości.
iStock-1033774376.jpg

Poszperaliśmy trochę w internecie i na podstawie opinii ekspertów z cieszących się uznaniem stron związanych z HR, napisaliśmy kilka praktycznych wskazówek odnośnie tego, jak zostać zauważonym i docenionym przez rekruterów.

CV musi być dopasowane do oferty pracy

Pracodawcy muszą widzieć, że twoja CV jest indywidualnie przygotowane do potrzeb ich firmy, a nie podsyłane hurtowo po przeczytaniu jakiegokolwiek ogłoszenia. Warto się zastanowić, jakich dokładnie informacji mogą oczekiwać osoby rekrutujące. Prostą zagrywką jest nawet podkreślenie słów kluczowych, które były w ogłoszeniu jako wymagane. Pracodawca niekiedy otrzymuje wiele zgłoszeń i nie poświęca im tak dużo uwagi. Czasem o pozytywnym rozpatrzeniu aplikacji świadczy tylko kilka sekund. 

Twoje zdjęcie jest ważne

To nie tak, że rekruterzy oceniają przyszłych pracowników na podstawie wyglądu, ale lepiej umieścić w CV profesjonalne zdjęcie, dzięki któremu potencjalny pracodawca będzie mógł zobaczyć twoją twarz i ją zapamiętać, dodatkowo fotografia sprawia, że zwykły dokument nabiera o wiele bardziej pozytywnego wydźwięku. Sztuką jest dobranie zdjęcia do tego, na jakie stanowisko aplikujesz. Jeśli będziesz musiał pracować z ludźmi, najlepiej pokazać się z lekkim uśmiechem, z kolei gdy praca będzie wiązała się z koniecznością zachowania powagi, należy pokazać się niemalże tak, jak na fotografii do dowodu. 

Podkreślaj wszystkie awanse

Często pracownicy zapominają o tym, aby napisać, jak wyglądała ich kariera w danym miejscu pracy. Niektórzy otrzymywali nawet kilka awansów, a w CV wpisują tylko ostatnie stanowisko. To błąd, ponieważ przyszły pracodawca powinien widzieć, że podczas działania jesteś zaangażowany i się nie obijasz. Skoro w ten sposób doceniono cię w byłej firmie, pokaż to koniecznie, rekruter będzie wiedział, by na ciebie stawiać.

Działaj nieszablonowo

Pod tym ogólnym pojęciem kryje się naprawdę wiele możliwości. Pamiętaj o tym, że musisz udowodnić swojemu przyszłemu szefowi, jak bardzo jesteś kreatywny. Jeśli tworzyłeś projekty video, albo zajmowałeś się obróbką zdjęć, mimo tego, że nie było to związane z twoim byłym stanowiskiem – pokaż efekty! Rekruterzy potrzebują osób, które potrafią odnaleźć się w każdej sytuacji i nie poddają się, gdy zadanie wykracza poza ich kompetencje. Możesz to zrobić w formie kanału na YouTube, do którego odnośnik umieścisz w CV, albo portfolio w dokumencie Google. Nic cię nie ogranicza, a takie działanie może przesądzić o przyszłym zatrudnieniu.

SPRAWDŹ TAKŻE: 

Cecha, która zwiększy twoje szanse w podrywie internetowym. Używaj jej z głową

"Nie ma czasu" to tylko wymówka. Możesz go zyskać, stosując proste zasady

Cechy złego szefa. Sprawdź, czy twój takie ma



Dodał(a): Konrad Klimkiewicz / istockphoto.com Wtorek 22.09.2020