Świętuj z irlandzkim akcentem

Nie wszystkie eksportowane tradycje przyjmują się na polskim gruncie tak doskonale jak Dzień Świętego Patryka. I nawet jeżeli nigdy nie kochałeś nikogo jak Irlandię, to właśnie jest ten moment, aby zasmakować prawdziwie irlandzkiej whisky w czasie najpopularniejszego święta rodem z Zielonej Wyspy!
jameson-otwarc.jpg

Jameson jak co roku wypuszcza prawdziwe dzieło sztuki. A właściwie dzieło sztuki zamknięte w innym dziele sztuki. Butelka i etykieta ich słynnej whisky co roku przybiera inną formę z okazji Dnia Świętego Patryka. Co prawda flaszki wyglądają świetnie na półce i mają olbrzymią wartość kolekcjonerską, ale producent stawia przede wszystkim na smak i dobrą zabawę, więc radzi jednak opróżniać szkło.

JAK PIĆ WHISKY

W tym roku podpowiada jak robić to w sposób, który moglibyśmy uznać za typowo nasz – polski. No bo jeśli ktoś sugeruje Ci picie irlandzkiej whisky z sokiem z kiszonych ogórków, to z automatu nasuwa Ci się toast „na zdrowie!”. Ale to nie jest wymysł Polaków ani nasza metoda na „przepicie” tego trunku. „Pickleback” to sposób na Jamesona, który powstał w Bushwick Country CLub w nowojorskim Brooklynie, a rozsławił go barman T.J. Lynch z drugiego brzegu East River. Przepis: 40ml whiskey Jameson w szklance typu shot + 40ml soku z kwaszonych ogórków w szklance typu shot.

Jameson sugeruje, by 17 marca skonsumować właśnie w ten sposób. Próbowaliśmy i delikatna whisky z wyraźnym sokiem daje kompletnie nowy, ciekawy smak.

jameson-otw.jpg

JAMESON EDYCJA LIMITOWANA

Piąta już edycja specjalna butelki Jamesona w tym roku obrazuje most łączący dwa brzegi dublińskiej rzeki Liffey. Ma to być metaforą łączenia ludzi, miejsc, zwyczajów, pomysłów. Na etykiecie zobaczysz elementy mostów Seana O’Casey’a, Samuela Becketta czy Grattan, ale i słowa „Dublin, nasze miasto”, co ma podkreślać otwartość tego miejsca. Za projekt odpowiada imiennik whisky – James Earley, lokalny artysta uliczny.

Toast za patrona Irlandii wznoszony jest na całym świecie. Parady upamiętniające tego świętego zapoczątkowane zostały tak naprawdę w Stanach Zjednoczonych, gdzie dotarła masa imigrantów, głównie do Bostonu i Nowego Jorku. Pochody w USA liczą łącznie nawet 200 000 użytkowników i 3 000 000 obserwatorów!

jameson-konkurs.jpg

KONKURS JAMESONA

Wraz z nową butelką rusza akcja #BeOriginal, w której co tydzień można wygrać idealny miejski pojazd – hulajnogę. Sprawdź na Facebooku Jamesona!

Sprawdź też, co Jameson przygotował na spotkaniach z fanami whisky:
11.03 Poznań/ Kultowa
12.03 Wrocław/ Nietota
17.03 Warszawa/ Bar studio*
18.03 Warszawa/ Karowa 31
19.03 Kraków/ Prozak 2.0.
02.04 Sopot/ Mewa towarzyska




Dodał(a): Paweł Jaśkowski / mat. prasowe Poniedziałek 14.03.2016