W trosce o planetę, burgerownia redukuje krowie gazy

Nowy, ekologiczny pomysł znanej sieci fast-food wchodzi w życie przy akompaniamencie ciepło przyjętej piosenki country. Ulepszona dieta krów ma przyczynić się do ochrony środowiska, ale na farmach będzie też może nieco lepiej pachnieć.
iStock-1205758678.jpg

Już niedługo popularna sieć fast food, Burger King, wprowadzi nowy składnik do diety swoich krów przeznaczonych do produkcji mięsa. Chodzi o 100 gramów trawy cytrynowej, która pomoże w procesie trawiennym i zmniejszy tym samym emisję metanu. Innymi słowy, trawa cytrynowa ma zredukować krowie bąki nawet o jedną trzecią. A dzięki temu przyczynić się do ochrony środowiska. 

Przy pomiarach i wdrażaniu pomysłu, Burger King współpracował z naukowcami z Uniwersytetu w Meksyku i Kalifornii. Według badań, krowa w ciągu jednego dnia może "uwolnić" do atmosfery jakieś 300 litrów metanu, czyli gazu odpowiedzialnego za zamiany klimatyczne. Nowy suplement diety będzie odpowiedzialny za zredukowanie emisji tych gazów o 33 proc. 

Zobacz też: Historia największego konkurenta „złotego M” – zobacz, jak narodziła się legenda sieci Burger King!


Zmianom nawyków żywieniowych amerykańskich krów towarzyszy chwytliwa piosenka country o krowich bąkach i trosce o planetę. Ubrany na biało chłopiec z gitarą tłumaczy, że "krowie bąki i beknięcia to nie powodów do śmiechu". Wyłania się w wśród obłoków gazu z makiety krowiego odbytu i tanecznym krokiem wyjaśnia sens całej akcji.



Choć teledysk koncentruje się raczej na gazach, tak naprawdę to jednak bydlęce beknięcia w większym stopniu odpowiedzialne są zmiany klimatyczne. Według wyliczeń Organizacji Narodów Zjednoczonych, hodowla bydła odpowiedzialna jest za niemal 15 proc. gazów cieplarnianych, z czego 39 proc. to właśnie beki. Przyznaje to sama sieć fast-food w swojej piosence: "skoro jesteśmy częścią problemu, chcemy być częścią rozwiązania". Firma zachęca do upowszechniania pomysłu.

Życzymy więc farta.

Czytaj dalej: Seksowna reklama Burger Kinga


 


Dodał(a): Marek Matyjanka / twitter.com/BurgerKing / istockphoto.com Piątek 17.07.2020