3 Bugatti po 10 mln zł każdy

Kolejne dzieło sztuki z serii „Bugatti Legends”. Model Meo Constantini powstanie w trzech egzemplarzach, a każdy z nich będzie można kupić za ok 10 milionów złotych. Zobacz też poprzednie wersje tego superauta.
Bugatti Grand Sport Vitesse Meo Costantini


Bugatti Grand Sport Vitesse Meo Costantini to trzeci z sześciu modeli specjalnej edycji „Bugatti Legends”. Tak jak model Jean-Pierre Wimile, ten również jest hołdem dla kierowcy rajdowego, który ścigał się włoskimi wozami. Urodzony w 1889 roku Bartolomeo „Meo” Constantini miał okazje pracować z założycielem firmy – Ettore Buggatim.

Bugatti Grand Sport Vitesse Meo Costantini

Z Bugatti związany był od roku 1923. W latach 1925 – 1926 ścigał się superautami z tej włoskiej stajni i to z sukcesami. Dwukrotnie wygrał bardzo trudny sycylijski wyścig Targa Florio –jego trasa prowadziła przez wąskie drogi publiczne.  Na najwyższym stopniu podium w rajdach samochodowych stawał również podczas Grand Prix Hiszpanii i Mediolanu. Kolejne lata, do roku 1935 zarządzał wyścigową ekipą Bugatti. Potem zastąpił go Jean Bugatti.

Bugatti Grand Sport Vitesse Meo Costantini

W uznaniu za jego zasługi, Meo Constantini został uczczony wyjątkowym samochodem. Nadwozie tego modelu Bugatti Veyronn Grand Sport Vitesse powstało z włókna węglowego. Natomiast spojlery, drzwi i przednie nadkola są pokryte aluminium. Niebieskie malowanie tych egzemplarzy nawiązuje do rajdówek, w których Bartolomeo święcił triumfy – Bugatti Type 35. Kolejne zdobienia powiązane z jego zwycięstwami to kontur trasy wyścigu Targa Florio na spodniej warstwie skrzydła oraz na tylnej ścianie kokpitu.

Bugatti Grand Sport Vitesse Meo Costantini

Dodatkowo podpisy kierowcy znajdziemy na klapce wlewu paliwa, zagłówkach, aluminiowych listwach progowych i na boczkach drzwi, na których dodatkową są szkice prezentujące historyczne auta startowe Bartolomeo. Skórzane wnętrze Bugatti Grand Sport Vitesse Meo Costantini utrzymane jest w tonacji brązu i granatu z niebieskimi elementami nawiązującymi do nadwozia. Detale deski rozdzielcze i kierownicy pokryto aluminium.

Bugatti Grand Sport Vitesse Meo Costantini

Jeśli chodzi o mechanikę i jednostkę napędową, zmian nie ma. Bugatti Grand Sport Vitesse Meo Costantini napędzany jest poczwórnie doładowaną jednostką W-16 o pojemności 8 litrów, z której można wykrzesać 1184 konie mechaniczne. Pierwsza setka pęka tu w 2,6 sekundy. Mimo ograniczenia prędkości do 373 km/h, ten bolid może rozpędzić się do 406 km/h! Nadążasz?

Bugatti Grand Sport Vitesse Meo Costantini

Bugatti Grand Sport Vitesse Meo Costantini

Bugatti Grand Sport Vitesse Meo Costantini




Dodał(a): fisci Środa 13.11.2013