BMW X1 xDrive 25d

Crossover klasy Premium to najmniejszy z serii samochodów spod znaku „X”, który został świetnie przyjęty przez polski rynek. Co więcej stał się jednym z lepiej sprzedających się modeli BMW.
bmw x1 cena


W produkcji od 2009 roku, w połowie 2012 roku przeszedł facelifting. Samochód wygląda świetnie i jeszcze lepiej się prowadzi, co zresztą jest normą dla tej  marki.

TERENOWY MIESZCZUCH
X1 należy do rodziny X, w której są jeszcze modele X3 i X5. Początkowo mieliśmy problem z jego zdefiniowaniem, dla kogo on został stworzony. Po bliższym zapoznaniu się z autem stwierdziliśmy, iż jest to luka, jaką wypełniła bawarska marka pomiędzy BWW serii 3 w wersji Touring (czyli kombi) a BMW X3. Jak przystało na reprezentanta modeli spod znaku X i ten ma aspiracje terenowe. Nie rekomendowałbym wjechanie tym autem w trudny teren zarezerwowany wyłącznie dla samochodów terenowych, ale z szutrowymi ścieżkami czy z nieutwardzonymi i wyboistymi drogami nasz dzielny X1 poradzi sobie wyśmienicie. Nie gorzej sprawdzi się na ulicach czy szybkich drogach poza miastem. Jest dość twardy i świetnie trzyma się drogi, można nim pokonywać ostre zakręty przy sporej prędkości. O dziwo, to dość twarde zawieszenie, nie daje się we znaki kierowcy przy pokonywaniu nierówności miejskich ulic. Samochód jest tak zestrojony, że wydaje się być idealnym kompromisem pomiędzy komfortowym pokonywaniu nierówności, a twardością niezbędną do szybkiej jazdy na łukach drogi.  Prowadzi się świetnie w każdych warunkach, a jazda tym samochodem to czysta frajda.

BMW X1 reaguje tak jak od niego oczekujemy, wybacza drobne błędy kierowcy oferując mnóstwo przyjemności z jazdy nim. W komplecie ze świetnym zawieszeniem, napędem xDrive i rewelacyjnym układem kierowniczym do dyspozycji mieliśmy jeden z najmocniejszych silników, a mianowicie 2 litrowy Diesel o mocy 218 KM. Jeśli dodamy fakt iż współpracowała z nim 8-biegowa, automatyczna skrzynia biegów, to otrzymujemy wymarzony zestaw. Nasze testowe BMW X1 mogło poszczycić się osiągami na poziomie 205 km/h prędkości maksymalnej i przyspieszenia w 6,8 sek. do setki. Spalanie wg producenta to: (miasto/trasa/średnie) 6,3/5,1/5,9 l.



Poza wrażeniami z jazdy, X1 także zapewnia satysfakcje na poziomie wizualnym. Jego muskularna sylwetka oraz ciekawie zaprojektowane wnętrze także nie zawiodą miłośników marki. Użyte materiały we wnętrzu są wysokiej jakości. Wszechobecna skóra plus bogate wyposażenie zapewnia komfort dla kierowcy i pasażerów. Wnętrze jest dość przestronne chociaż z przewagą komfortu z przodu, pasażerowie tylnej kanapy są w nieco gorszej sytuacji. Osoba o wzroście 180 cm wzrostu kolana opiera o przedni fotel, więcej miejsca jest nad głowami. Natomiast wszyscy w jednakowy sposób mogą korzystać z wysokiej klasy nagłośnienia marki Harman Kardon. Przednie fotele sterowane elektrycznie są podgrzewane, podobnie jak koło kierownicy. Kluczyk można trzymać w kieszeni ponieważ silnik uruchamiamy i gasimy przy pomocy przycisku start&stop. Drzwi otwierają się jak tylko zbliżymy się do auta, w momencie kiedy wysiadamy wystarczy dotknąć palcem górnej części klamki i samochód już jest zamknięty.

Poza takimi udogodnieniami BMW X1 wyposażony był także w system HDC, czyli układ kontroli zjazdu ze wzniesień. System automatycznie uruchamia hamulce kół wytracając prędkość pojazdu do tempa marszu, co pozwala na bezpieczny kontrolowany zjazd ze zbocza. Ciekawą opcją jest także Eco Pro. Wybranie, przy pomocy przycisku, tego trybu powoduje iż system zmniejsza zużycie paliwa, optymalizuje charakterystykę pracy pedału gazu i skrzyni biegów. Ponadto modyfikuje również pracę klimatyzacji.

X1 także można wykorzystywać do przewozu bagażu. Ma całkiem sprytnie zaprojektowany bagażnik. Jego pojemność to 420 litrów, w jego podłodze zostały umieszczone dwa gumowe pasy, które bardzo przydają się do przytrzymywania bagażu w miejscu co szczególnie przydać się może przy bardziej dynamicznej jeździe. Można także unieść lekką płytę podłogi, a pod nią mamy do dyspozycji wysoką na kilka centymetrów przestrzeń zmyślnie podzieloną na przegrody różnej wielkości. Pozwala to na umieszczenie wielu różnych przedmiotów, nie zajmując miejsca w głównej przestrzeni bagażnika.

BMW X1 początkowo jawiło nam się jako auto, z uwagi na swój charakter i wielkość, zbędne w gamie marki. Jednak okazał się świetną propozycją dla osób chcących połączyć niemały samochód, który oferuje możliwość jazdy w terenie, komfortowe wnętrze, nowoczesny wygląd i wyposażenie oraz sporą przestrzeń ładunkową. Za najtańszą wersję X1, czyli sDrive 18i trzeba zapłacić 120 200 zł, podstawowy model xDrive 25d to wydatek wysokości 156 100 zł natomiast cena egzemplarza testowego wynosi 249 602 zł.


Dodał(a): Rafał Wtorek 15.01.2013