BMW X3

Premiera BMW X3 odbyła się we Frankfurcie w 2003 roku. Od samego początku przypadł do gustu wielu kierowcom. Coraz bardziej okupowany przez innych producentów segment, zmusił BMW do zmian W roku 2010 pojawiła się nowa generacja X3.

BMW X3

Ilość segmentów ostatnimi laty poszerzyła się tak bardzo, że zwykli użytkownicy czterech kółek nie zdają sobie często sprawy z przynależności poszczególnych samochodów. BMW X3 należy do klasy premium segmentu SAV (Sports Activity Vehicle). Jest to swoisty pomost pomiędzy autem kompaktowym, a typowym SUVem BMW X5.

ZMIANY NA LEPSZE
Uwielbiam takie zmiany. BMW dokonał korekty w X3 zdecydowanie w dobrym kierunku.  Został powiększony w każdą stronę. Jego wymiary są zbliżone do pierwszej generacji X5.  Zyskał też znacząco na stylistyce, jest po prostu ładniejszy. Poprawiono także design wnętrza. Jakość wykończenia, materiały oraz rezygnacja ze zbędnych dodatków sprawia bardzo przyjemne wrażenie. Na konsoli znajduje się 8,8 calowy ekran systemu Idrive. Obsługa jest bardzo prosta i intuicyjna. Wymaga jedynie krótkiego treningu. Niewątpliwą zaletą jest także menu w języku polskim. Wreszcie zaczęto zauważać, że w Polsce także kupuje się auta BMW. 

Testowany model  (xDrive 20d) wyposażony był w 2 lirowy silnik diesla o mocy 184 KM, a  także w 8 stopniową automatyczną skrzynię biegów Steptronic z funkcją Auto Start Stop.  Inteligentny system xDrive to napęd 4x4 w rozbudowanej wersji. Odpowiada za zmienny rozkład siły napędowej na obie osie, optymalizując moc napędu na koła o najlepszej przyczepności. Samochód sprawiał rewelacyjne wrażenie podczas jazdy. Moc, automatyczna skrzynia oraz system xDrive powodował, że można było tym autem komfortowo przemieszczać się po każdej nawierzchni. Osiągi jakie oferuje to 8,5 sekundy do setki oraz prędkość maksymalną 210 km/h.

Sonda

BMW X3 to


EKSKLUZYWNIE NA WEEKEND
BMW X3 świetnie nadaje się na weekendowy wypad poza miasto. W komfortowych warunkach pokonywał utwardzone nawierzchnie, ale równie dobrze dawał sobie radę w terenie. Testowe auto oferowuje 3 tryby jazdy: Normal, Sport oraz Sport +.  Dokonać wyboru można za pomocą przycisków w konsoli środkowej. Wybór jednego z trybów jazdy wpływa nie tylko na charakterystykę pracy amortyzatorów, czas reakcji silnika, ale również na dynamikę przyspieszania. Dostosowuje także tryb pracy układu kierowniczego ustalając poziom ingerencji układu DSC.  Tryb Sport  świetnie sprawdził się podczas szybkiej jazdy, między innymi na krętych drogach, trzymając samochód twardo i pewnie w torze jazdy. Natomiast Normal okazał się świetnym rozwiązaniem radząc sobie w dość trudnym terenie. Ten tryb jazdy proponuję także używać w mieście, lepiej znosi się wszelkie nieróności.

Testowane auto poza tym, że komfortowo przewozi paseżerów oferuję takze dużo miejsca na bagaże. Pojemność bagażnika to 550/1600 litrów. Składanie tylnych siedzeń w stosunku 40:20:40 stwarza niesamowitą wygodę w przewożeniu bagaży o rozmaitych gabarytach w rożnych konfiguracjach.
BMW X3 to połączenie samochodu komfortowego, szybkiego, dającego sobie radę w terenie. Jest dość drogie, ale jego prestiż, rewelacyjny układ jezdny, osiągi oraz bogate wyposażenie rekompensują wydane pieniądze.


Dodał(a): Rafał Środa 13.04.2011