Bolid C39 Alfa Romeo Racing ORLEN. Kubica w zespole
A okazja jest naprawdę wyjątkowa, bo marka Alfa Romeo obchodzi 110 rocznicę powstania. Wygląd samochodu ma odzwierciedlać jego technologiczne zaawansowanie i nawiązywać do prędkości i czasu, czyli dwóch rzeczy najważniejszych na torze. W tym celu graficy z Centrum Stylu zaprojektowali specjalny motw, który został nazwany „Speed-Pixel”.
CZYTAJ TAKŻE: KEN BLOCK STAWIA NA ELEKTRYKI. NOWA FORMUŁA RAJDOWA
Bolid został
zaprojektowany przez dyrektora technicznego Jana Monchaux i jest całkowicie
nową koncepcją.
- C39 to naturalna
ewolucja zeszłorocznego samochodu, choć nie ma wiele wspólnego z jego
poprzednikiem. Wprowadziliśmy do niego pewne udoskonalenia, może poza felgami i
oponami oraz niektórymi elementami wewnątrz, wszystkie pozostałe widoczne
elementy zostały zmienione – powiedział dziennikarzom Monchaux - Jest to
normalny proces ciągłego doskonalenia, którego wynikiem jest całkiem nowe auto. Oczekujemy, że osiągniemy lepsze wyniki, niż w poprzednim sezonie, zrobimy krok
do przodu i mamy nadzieję zdobyć dominującą pozycję na czele środka stawki –
dodał.
Marka Alfa Romeo powstała w 1910 w Mediolanie.
Po ponad 30 latach nieobecności w Formule 1, w 2018 roku marka ogłosiła swój
powrót do sportu w charakterze sponsora tytularnego zespołu Sauber F1, który zadebiutował na torze 1993. Współpracę z Alfą Romeo Sauber rozpoczął w 2018 roku.
ZOBACZ GALERIĘ: HIPERSAMOCHÓD TUATARA