Harley-Davidson przegiął

Przegiął z nowymi Softailami na 2018 rok na tyle, że dwukołowi redaktorzy zaczęli zastanawiać się nad sprzedażą mieszkań (tudzież nerek), by jak najszybciej dosiąść te lśniące maszyny. Największa rewolucja wśród motocykli Harleya od lat. Firma wypuszcza na rynek dzieła sztuki, które będą fabrycznie customizowane. Da się tak? A no Harley-Davidson potrafi – do tej pory regularne pojazdy podkręca tak, że masz ochotę zapuścić brodę i ruszyć na Route 66.
HD_2018_Fat_Bob.png

Choć to stereotyp, który obalaliśmy wielokrotnie, bo i sami wielokrotnie testowaliśmy motocykle z Milwaukee. Gdy siedzisz na Harleyu czujesz się wyjątkowo, elitarnie, dość luksusowo, ale nie jest to snobizm. Raczej czujesz dumę, że możesz objeździć najbardziej rozpoznawalny pojazd na świecie. Mimo braku brody, skórzanej kamizelki, piwnego brzucha i 50-tki na karku.

Nie będę Cię przekonywał na siłę, bo i mnie nikt nie zmuszał. Dealerzy Harley-Davidson są najbardziej wyluzowanymi i otwartymi ludźmi od motoryzacji, z jakimi mieliśmy doświadczenie, więc wystarczy się do nich zgłosić na jazdę próbną i samemu zdecydować. W myśl hasła przewodniego HD – „Chrzanić to, jedziemy!”.


A teraz będzie okazja wyjątkowa, bo Harley-Davidson wprowadza kompletnie odmienione motocykle do swojej stajni. Wyglądają zjawiskowo! Niby stare nazewnictwo i zbliżona bryła, ale to jest odświeżenie marki, zachowując klasyczny wygląd, do jakiego nas Jankesi przyzwyczaili. Prezencję ocenicie sami, a póki co kilka słów o technikaliach.

Nowe dwukołowce HD są sztywniejsze i lżejsze. To powoduje pewniejszą jazdę oraz kontrolę, a także łatwiejsze manewry i czucie maszyny. Rama jest o 65% sztywniejsza, a jej konstrukcja odchudzona została o 50% części i 22% spawów. Podwozie w nowych Softailach jest o 15-20% lżejsze.

Co to w ogóle jest Softail? Chodzi o amortyzację i wygląd. Motocykl wygląda, jak gdyby tylne koło przymocowane było sztywno do ramy. A w rzeczywistości poprowadzony jest od niego wahacz, który łączy się z amortyzatorem pod siodełkiem. To pozwala zachować klasyczną sylwetkę przy maksymalnym komforcie podróży.



W nowych Softailach Harley-Davidson zmienił prawie wszystko. Wspomniana rama została odchudzona i usztywniona, zawieszenie od wahacza do amortyzatora jest przeprojektowane, podwozie odchudzone, a silniki mocniejsze.

Motory w motocyklach są najpotężniejsze w historii. Milwaukee-Eight™ 107 i 114 V-Twin mają kultowe rozchylenie cylindrów pod kątem 45 stopni i warczą tak, że bez podglądania zgadniesz, co akurat dostojnie przejeżdża za Twoimi plecami. Przyspieszenie wzrosło dzięki nim o 10%, co przy obniżonej wadze generuje jeszcze więcej emocji.

Tyle z pisania. Znajdź w Google najbliższego dealera HD i umów się na przetestowanie nowych Softaili na 2018 rok i poczuj to charakterystyczne mrowienie pod tyłkiem. Już teraz wiesz, że to, co widzisz na twarzach harleyowców, to nie skupienie, a czysta rozkosz. Z jazdy oczywiście.


TO SĄ POLSKIE MOTOCYKLE!:





Dodał(a): Paweł Jaśkowski / fot.: Harley-Davidson Środa 30.08.2017