Impreza na dwóch kołach

Marzysz o motocyklu obudowanym wokół silnika od Subaru Imprezy? Wybieraj więc, czy wolisz uturbionego benzyniaka z wersji WRX, czy może diesla z napędem na oba koła

Screen Shot 2016-05-06 at 10.49.58.png

Iana McElroya od dawna fascynują zarówno ekstremalne motocykle, jak i samochody Subaru.

Pewnego dnia ten szalony dizajner postanowił połączyć obie miłości i opracował koncepcję stworzenia ścigacza z silnikiem od… Subaru Imprezy WRX, uturbioną jednostką w układzie bokser o pojemności 2,5 litra i mocy 265 KM.

Screen Shot 2016-05-06 at 11.10.10.png

Screen Shot 2016-05-06 at 11.09.59.png

Screen Shot 2016-05-06 at 11.10.54.png

Jednak ów projekt, nazwany Kickboxerem, nie wystarczył projektantowi, który zabrał się za dwa kolejne motocykle. Tym razem pomysł dotyczy jednośladów obudowanych wokół dwulitrowego diesla od Subaru, również jednostki o przeciwległych cylindrach, 

O ile w pomarańczowym modelu o nazwie Kickboxer Diesel stado 150 dieslowskich koni mechanicznych miałoby zostać przenoszone po bożemu na tylne koło, to niebieski koncept Kickboxer Diesel AWD wyposażony zostałby w napęd na oba koła przy wykorzystaniu mostu napędowego z przegubem Cardana oraz podwójnej przekładni łańcuchowej.

Screen Shot 2016-05-06 at 10.51.20.png

Screen Shot 2016-05-06 at 10.51.57.png

Screen Shot 2016-05-06 at 10.51.09.png

Screen Shot 2016-05-06 at 10.49.48.png

Screen Shot 2016-05-06 at 10.50.08.png

Screen Shot 2016-05-06 at 10.49.37.png

Gdyby tego rodzaju pojazdy udało się wprowadzić do produkcji, czy byłbyś potencjalnym klientem, czy uważasz, że w takim szaleństwie nie ma metody?

Na pewno pojazdy nie byłyby dla słabeuszy – w końcu samochodowe silniki ważą naprawdę sporo (w przypadku benzynowego boksera to ponad 145 kg, diesel Subaru to ok. 136 kg).



Dodał(a): Michał Jośko/ fot.: Flickr.com/photos/qmoto/ Piątek 06.05.2016