Jak zostać kierowcą wyścigowym

Trochę zachodu, a może wyrośnie z ciebie drugi Kubica

wyścigi

Zanim zapukasz do bram Formuły 1, pościgaj się nieco wolniej w kraju...


1. Zapisz się do lokalnego automobilklubu (składka roczna ok. 50 zł).
2. Zrób badania sportowe i psychotechniczne (łączny koszt ok. 200 zł).
3. Pójdź na dwudniowy kurs i egzamin na licencję WT, czyli do wyścigów torowych, górskich oraz rallycross. Organizują je automobilkluby (wydatki: kurs ok. 500 zł, egzamin ok. 200 zł).
4. Wniosek o wydanie licencji WT, opłatę licencyjną (od 1 lipca — 230 zł) i parę mniej ważnych papierków wyślij do Polskiego Związku Motorowego.
5. Kup samochód wyścigowy. Jeden z tańszych, Kia Picanto, po wymaganych regulaminem zmianach kosztuje 30 tys. zł (ale serwis, części zamienne itp. to rocznie co najmniej drugie tyle).
6. Teraz możesz się już ścigać na prawdziwym torze! Dołącz do przyszłorocznego Pucharu Kia Picanto i wystartuj w kolejnych rundach.




Dodał(a): matz Poniedziałek 01.08.2011