Ken Block & Gymkhana 9 – wywiad CKM

CKM to jedyne medium w Polsce, z którym Ken Block chciał pogadać o nowej Gymkhanie 9! No to z nim pogadaliśmy.

KenBlock_Gymkhana-ckm-wywiad.jpg

Wyobraź sobie – jest wieczór, siedzisz z telefonem, nagle rozlega się dzwonek. Odbierasz, a w słuchawce słyszysz charakterystyczny zachrypnięty głos. Tak jest, 12 września 2016 roku, kilkanaście godzin przed premierą najnowszego klipu Gymkhana NINE zadzwonił do mnie Ken Block. (Tak, mam jego numer telefonu. Nie, nie podam nikomu). No i pogadaliśmy chwilę. Czy muszę dodawać, że CKM był jedynym medium w Polsce, z którym Ken chciał pogadać o nowej Gymkhanie? Nie muszę.

CKM: Cześć Ken, jak samopoczucie?
Ken Block: Jestem podekscytowany. To niesamowite, że zrobiliśmy już aż dziewięć filmów z serii Gymkhana i wciąż budzą one tak dużo pozytywnych emocji u widzów. Przygotowanie każdego z klipów kosztowało nas mnóstwo pracy, ale też dało nam niesamowicie dużo frajdy. Fajnie jest obserwować, że widzowie też to doceniają.

CKM: Jaki był twój pomysł na tę najnowszą Gymkhanę?
Ken Block: Za każdym razem staramy się podejść do sprawy odrobinę inaczej. Łatwo zgadnąć, że to nie jest łatwe. Ósmą część Gymkhany nakręciliśmy w Dubaju, to było bardzo widowiskowe, wręcz filmowe dzieło. Teraz chcieliśmy wrócić do tego, co leżało u podstaw produkcji z cyklu Gymkhana. Tym razem nie chodzi więc o spektakularne widoki ani o egzotyczne metropolie. Postawiliśmy na prostotę, wręcz surowość jazdy samochodem. Dużo radości sprawiło nam wymyślanie niebezpiecznych rzeczy, które mógłbym zrobić z wozem – jest więcej technicznej jazdy i pokazu panowania nad samochodem.

CKM: Tym razem katujesz Forda Focusa. Co go różni od Fordów Fiesta, które znamy z poprzednich części serii Gymkhana?
Ken Block: Największa różnica polega na tym, że to nowiutkie auto rallycrossowe. Ma za sobą tylko osiem startów! To naprawdę nówka sztuka. Ford Focus RS RX jest większy i dłuższy niż Fiesta, i został zbudowany inaczej niż moje wcześniejsze rajdówki. Focus jest ustawiony bardziej pod jazdę na asfalcie, a mniej na szutry. Daje mi dużo lepszą przyczepność na twardej nawierzchni. Dlatego naszym zadaniem było delikatne „zmiękczenie” tego auta, bo właśnie taki setup jest najbardziej odpowiedni do przedsięwzięć w rodzaju Gymkhany.

CKM: To ten sam Focus którym startujesz w rallycrossowych mistrzostwach świata?!
Ken Block: Tak, to jest moje auto rallycrossowe. Tak się złożyło, że w sierpniu w Kanadzie odbywały się zawody rallycrossowe w których brałem udział. Udało nam się „porwać” samochód na kilka dni i zabrać do USA, żeby nakręcić Gymkhanę 9, zanim mieliśmy odesłać go do Europy przed wrześniowymi zawodami FIA World RX we Francji.



Do tylko mały fragment naszej rozmowy z Kenem Blockiem. Cały wywiad (nie tylko o Gymkhanie) przeczytasz tylko w aktualnym numerze CKM – w kioskach!

11_ckm_2016-617.jpg

Po co iść do kiosku? Zamów CKM prosto do domu! Nie tylko zaoszczędzisz pieniądze, ale dostaniesz ekstra książkę gratis

prenumerata-listopad-2016.jpg


Dodał(a): CKM Środa 02.11.2016