MotoBestie

Najlepsze auta XXI wieku!

samochód

Szybkie, brutalne i ostentacyjne. Bije z nich natrętna pycha i inżynierska bezczelność. Przedstawiamy najlepsze auta XXI wieku! Tu nie ma miejsca na eko-cnotki i urban-miernotki!

9FF GT9R
Zamknij oczy i wyobraź sobie skrzyżowanie pociągu pancernego, Heinkla He–111 i Heidi Klum. Ukaże ci się wtedy dzieło niemieckich inżynierów z 9ff Fahrzeugtechnik. Pojazd bazuje na Porsche 911, ma moc 1120 KM i 1050 Nm momentu obr. Prędkość maks. 414 km/h!

FIRMA Z DORTMUNDU ZBUDUJE ZALEDWIE 20 EGZEMPLARZY TEGO POJAZDU. KAŻDY BĘDZIE KOSZTOWAŁ 2 MLN ZŁ

FERRARI 458 ITALIA
Gdyby ktoś chciał nadać formę piłkarskiej maestrii Andrei Pirlo, musiałaby mieć kształt tego wozu. Jego rzeźby nie popsuł nawet fakt, że konsultantem konstruktorów był niejaki M. Schumacher. Piękno auta wzmacnia 570 KM. Przysp. do setki w 3,4 s, maks. pręd. 325 km/h.

SKĄD W NAZWIE LICZBA 458? PIERWSZE DWIE CYFRY OZNACZAJĄ POJEMNOŚĆ SILNIKA (4,5 L), „ÓSEMKA” LICZBĘ JEGO CYLINDRÓW

KOENIGSEGG TREVITA
Za artyzm nie damy mu takich ocen, jak szwedzkim „świerszczykom”, ale dostrzegamy w nim szlachetną surowość. Bazuje na 1080–konnym modelu CCXR. Karoserię wykonano z białego włókna węglowego błyszczącego niczym diamenty. Limitacja: 3 sztuki.
JAK PRZYSTAŁO NA DZIEŁO SKANDYNAWÓW, ZNANYCH Z MIŁOŚCI DO EKOLOGII, TREVITA JEST PRZYSTOSOWANA DO ZASILANIA BIOPALIWEM

CATERHAM SUPERLIGHT R500
Czy jest coś bardziej męskiego niż gra w rosyjską ruletkę przy użyciu kałasznikowa? Tak, jazda bolidem z Wysp Brytyjskich. Masę demona zredukowano do 506 kg, moc podniesiono do 263 KM. Efekt? Na torze może połknąć najlepszych: Bugatti, Maserati, Ferrari, Porsche...
CATERHAM R500 KOSZTUJE 230 TYS. ZŁ. JEST WIĘC NIEMAL 30 RAZY TAŃSZY OD BUGATTI VEYRONA

ALFA ROMEO 8C SPIDER
Jak wiadomo, kabrioletami jeżdżą tylko faceci noszący różowe koszule i używający balsamów do pielęgnacji włosów. Wozy bez dachu, którymi jeździ się bez wstydu, można policzyć na palcach jednej ręki. A najpiękniejszym z nich jest ta 450–konna bestia.
SAMOCHÓD TEN JEST KOLEKTYWNYM DZIEŁEM WŁOCHÓW — PŁYTA PODŁOGOWA ORAZ ZAWIESZENIE POCHODZĄ Z MASERATI, SILNIK ZAŚ Z FERRARI

MASERATI QUATTROPORTE
Idealna propozycja dla tych, którzy uważają, że płyty z muzyką Vivaldiego mogą stać obok albumów Rammstein. Piąta już generacja słynnego Quattroporte jest produkowana od 2004 r. (teraz doczekała się liftingu). Bezdyskusyjnie– najwspanialszy sedan świata!
W ODŚWIEŻONEJ WERSJI POD MASKĘ TRAFIŁ 440—KONNY AGREGAT V8, ZNANY M.IN. Z MASERATI GRANTURISMO I ALFY ROMEO 8C COMPETIZIONE

EMM MARUSSIA
Zgrabny projekt z Rosji. Benzynowo–elektryczny pojazd zbudowany został na podzespołach Renault, Nissana i Coswortha. Moc silnika od 240 do 420 KM. Firma już zbiera zamówienia (cena: ok. 420 tys. zł). Przypuszczamy, że pierwszy egzemplarz i tak trafi do Putina.
ZA FIRMĄ EMM STOI NIKOŁAJ WŁADIMIROWICZ FOMIENKO— ROSYJSKI AKTOR KOMEDIOWY, MUZYK I KIEROWCA WYŚCIGOWY

DACIA SHIFT
W pierwszym odruchu mieliśmy ochotę zezłomować to auto, ale... Nie robi się takich rzeczy z rumuńskimi wynalazkami. Oto w idealnej równowadze francuska technologia i bałkański temperament. Elektryczna dwuosobówka ma być tania i robić wrażenie na płci pięknej.
W OPTYMISTYCZNYM WARIANCIE ENERGIĘ ELEKTRYCZNĄ MAJĄ DOSTARCZAĆ OGNIWA WODOROWE. W REALNIEJSZYM  — BATERIE LITOWO-JONOWE

FORD MUSTANG BOSS 302R
Jankeski smakołyk dla miłośników niegrzecznych zabaw na torze. Bolid wyposażono m.in. w klatkę bezpieczeństwa, kubełkowe fotele, pięciopunktowe pasy i wyczynowe zawieszenie oraz hamulce Brembo. Pod maską bulgocze 5–litrowe V8 o mocy 421 KM.
W STANACH TA PROFESJONALNA WYŚCIGÓWKA KOSZTUJE RÓWNOWARTOŚĆ ZALEDWIE 220 TYS. ZŁ. POŚPIESZ SIĘ — POWSTANIE TYLKO 50 SZTUK

KEATING TKR
Samochód o mocy 1825 KM niedawno osiągnął rekordową prędkość 418,6 km/h, ale szefowie firmy sądzą, że stać go na dobicie do 480 km/h. Jeszcze w tym roku TKR wystartuje na słonym jeziorze w Bonneville, by ustanowić nowy pułap możliwości motoryzacyjnych.
SAMOCHÓD PRZYPOMINA CI POJAZD BRYTYJSKIEJ MARKI BARABUS SUPERCARS? BINGO! NIEDAWNO TA WŁAŚNIE FIRMA ZMIENIŁA NAZWĘ

DEVON GTX
Ten 650–konny supersamochód na bazie Dodge’a Vipera miał trafić do małoseryjnej produkcji już w pierwszym kwartale 2010 r. Trudna sytuacja na rynku uśmierciła te plany. Co wieczór modlimy się o cud, by Kalifornijczycy z Devon Motorworks zmienili zdanie.
PODCZAS TESTÓW NA KALIFORNIJSKIM TORZE LAGUNA SECA TEN POJAZD POBIŁ NAWET CZASY PRZEJAZDÓW PORSCHE 911 TURBO I NISSANA GT—R!

MERCEDES–BENZ SLS AMG
Supersamochód napędzany stadem 571 germańskich koni mechanicznych. Łączy stylistykę retro z najnowocześniejszymi technologiami i jest seksowny nawet w edycji „Desert Gold” przygotowanej dla zakochanych w złocie szejków naftowych z Bliskiego Wschodu.
JEGO „MEWOWATE” DRZWI (À LA MODEL SL 300) ZACZNIJ ZAMYKAĆ JUŻ PODCZAS WCHODZENIA DO KOKPITU. SIEDZĄC W FOTELU, NIE DOSIĘGNIESZ DO NICH

WEINECK COBRA 780 CUI
Rodzinna firemka z niemieckiego Bad Gandersheim buduje pojazdy, które spokojnie mogą odegrać cwał Walkirii. W lekkich roadsterach montowane są potwory o mocy 1200 KM pochodzące z wyścigów NASCAR. Rozumiesz więc, że trzeba mieć czułość dla takiej Cobry.
POJAZDY TE SĄ REPLIKAMI AC COBRY — SAMOCHODU STWORZONEGO W ROKU 1965 PRZEZ CARROLLA SHELBY’EGO ORAZ ANGIELSKĄ FIRMĘ AC CARS

HENNESSEY CAMARO
Masz ochotę na samochodowy numerek z Megan Fox, lecz boisz się, że na siedzeniu Cinquecento nie uda ci się rozebrać? A więc wybierz coś z oferty amerykańskiej firmy Hennessey Performance Engineering. Ci kolesie podkręcają Chevrolety Camaro do 1000 KM!
POD MASKĘ HENNESSEY WKŁADA SIĘ PRZEROBIONE SILNIKI Z MODELU CORVETTE. KUPUJĄCY TAKIE AUTO OTRZYMUJE W PREZENCIE KURS WYCZYNOWEJ JAZDY

BRABUS GLK V12
Jesteś księgowym z brzuszkiem, obwisłymi pośladkami i łysiną? Więc nie zaimponujesz dorastającemu potomstwu płci męskiej nudnym autem z dychawicznym dieslem. A przecież wystarczy, że za niecałe 1,7 mln zł nabędziesz najszybszego crossovera pod słońcem.
TEN KANCIASTY POTWÓR, BAZUJĄCY NA MERCEDESIE GLK, ROZWIJA MOC 750 KM. JADĄC PO ZAKUPY DO IKEI, ROZPĘDZISZ SIĘ DO PIERWSZEJ SETKI W 4,2 S

LAZARETH TWINGO V8

Francuzi wciąż uważają pierwszą generację Twingo (1992–2007) za jedno z najwspanialszych autek miejskich w historii. Ich prawo. Nas bez wątpienia przekonuje wersja firmy Lazareth oferującej stuningowanego malca ze 180–konnym silnikiem V8 z Range Rovera.
SILNIK NIE ZMIEŚCIŁ SIĘ POD MASKĄ I TRAFIŁ W MIEJSCE TYLNEJ KANAPY. NAJSZYBSZE TWINGO ŚWIATA KOSZTUJE NIEMAL 300 TYS. ZŁ

FORD FOCUS RS

Ponad 300 koni mocy i napęd na przednią oś? Takie coś nie ma prawa dobrze jeździć! A jednak inżynierowie z Forda zagrali na nosie prawom fizyki i stworzyli najbardziej imponującego zawodnika w mocno obsadzonej klasie „gorących kompaktów”.
ABY DOPRACOWAĆ UKŁAD JEZDNY „ERESA”, POTRZEBNYCH BYŁO PONAD 8000 KILOMETRÓW PRZEJECHANYCH PO TORZE NÜRBURGRING


Dodał(a): Michał Jośko Wtorek 04.10.2011