Nowy Mercedes klasy C: co czeka nas na pokładzie?

Prestiżowy charakter Mercedesa klasy C wyrażają nie tylko ekskluzywny design, najlepsze materiały i doskonałe osiągi. Widać go też w szczegółach.

small adobestock_294395904_editorial_use_only.jpg


Frankfurt Motor Show w 1993 r. nie obfitował w pamiętne premiery. Wyjątkiem było zaprezentowanie pierwszego Mercedesa klasy C. Warto jednak odnotować, że w gruncie rzeczy historia tego modelu sięga jeszcze dawniejszych lat – jest on bezpośrednim następcą modelu 190. Jego rynkowy debiut oznaczał nie tylko nowe podejście do nazewnictwa, ale ważną stylistyczną odmianę.

Mercedes klasy C właściwie z miejsca stał się jednym z najważniejszych graczy w autosegmencie D i pozycję tę utrzymuje do dziś. Szczególne miejsce zajmuje też w ofercie Mercedes-Benz – od ponad dekady jest najlepiej sprzedającym się modelem marki. Dużą popularnością cieszy się w Europie (w tym na rynku wtórnym, o czym można przekonać się między innymi na Allegro), choć zdobywa też wschodnie rynki. To właśnie Chiny są zarówno największym, jak i najszybciej rozwijającym się rynkiem jego zbytu.

W Pekinie w 2014 zadebiutowała IV generacja modelu. Zachwyca osiągami i niezwykłym designem, jest też naszpikowana nowoczesnymi rozwiązaniami, które zwiększają nie tylko bezpieczeństwo, ale też komfort jazdy. Warto więc przyjrzeć się nowemu Mercedesowi klasy C właśnie z tej perspektywy.

Mercedes klasy C: komfort na miarę XXI wieku

W temacie komfortu jazdy najbardziej wyróżnia się pneumatyczne zawieszenie. System Air Body Control został stworzony po to, by pogodzić wysoki stopień komfortu podróży (zwłaszcza na nierównej drodze) z dynamicznym, sportowym prowadzeniem. Funkcja samopoziomowania pozwala zaś zachować wygodę nawet przy pełnym załadowaniu bagażnika.

Wielu kierowców ucieszy na pewno 1510-litrowy bagażnik dostępny w wersji kombi. By uzyskać dostęp do pełnej przestrzeni ładunkowej, wystarczy złożyć tylną kanapę, co dzięki systemowi Singlefold będzie banalnie proste. Załadowanie bagażnika ułatwi też oferowana na życzenie funkcja bezdotykowego otwierania klapy HANDS-FREE ACCESS.

Innowacyjne rozwiązania dostępne są również w wersji cabrio. Układ składania dachu pozwala skrócić ten proces do niespełna 20 sekund, a ochronę przed przeciągami zapewnia system AIRCAP. Dzięki deflektorowi z siatką nad przednią szybą oraz osłonie za tylnymi fotelami umożliwia on skierowanie strumienia zimnego powietrza ponad głowami pasażerów

Uwagę zwraca też wyświetlacz head-up, którego jasność dostosowuje się do warunków oświetleniowych na zewnątrz. Jest to możliwe dzięki umieszczonemu na krawędzi dachu czujnikowi. Przy dużym nasłonecznieniu jasność wyświetlacza może sięgać nawet 10 tysięcy kandeli na metr kwadratowy. W nocy i w pochmurny dzień doskonałą jakość obrazu gwarantuje zaś wysoki współczynnik kontrastu (powyżej 1000:1). Panel dotykowy rozpoznaje też siłę nacisku palca, dzięki czemu kierowca nie musi martwić się o przypadkowe włączenie którejś z funkcji.

System automatycznego zamykania klap układu recyrkulacji powietrza umożliwia natomiast uniknięcie dostania się do kabiny zanieczyszczonego powietrza po wjechaniu do tunelu. Pozwala na to połączenie z GPS, który wykrywa moment, w którym auto do niego wjeżdża.

Mercedes klasy C: technologia w służbie bezpieczeństwa

Jeśli chodzi o bezpieczeństwo, uwagę zwraca przede wszystkim system Intelligent Drive. Obejmuje on między innymi asystenta odległości DISTRONIC, pasa ruchu i martwego punktu, pakiet parkowania z kamerą 360 stopni i cofania, asystenta świateł drogowych zmniejszającego natężenie tak, by nie oślepiać innych kierowców oraz system PRE-SAFE, który pozwala lepiej przygotować się do kolizji – jeśli ta jest już nieunikniona.

Na pokładzie klasy C znajdziemy też pakiet Adaptive Brake, w którego skład wchodzi asystent ruszania na wzniesieniach, system osuszania hamulców w trudnych warunkach atmosferycznych oraz funkcję przygotowania układu do nagłego hamowania poprzez subtelny kontakt klocków i tarcz.

Mercedes klasy C wyposażony jest też w funkcję automatycznego wyłączenia poduszki powietrznej na przednim fotelu pasażera. Zostanie ona uruchomiona, jeśli ten pozostanie pusty lub system wykryje, że znajduje się na nim fotelik niemowlęcy. W ten sposób rodzice mogą znacznie zmniejszyć ryzyko odniesienia obrażeń przez ich pociechę w razie ewentualnej kolizji.

Tak jak inne auta ze stajni Daimler, klasa C posiada certyfikat potwierdzający, że wszystkie elementy wyposażenia wnętrza oraz filtry kabinowe są wykonane z materiałów przyjaznych dla alergików. Został on wydany przez Fundację Europejskiego Centrum Badania Alergii (ECARF) – dotychczas jedyny otrzymany przez firmę motoryzacyjną.

Artykuł sponsorowany


Dodał(a): Izabela Popko Piątek 20.11.2020