Obłędne kabriolety AMG rzucają wyzwanie Porsche

Mercedes ma długą tradycję w produkcji samochodów w otwartym dachem. Ale AMG GT Roadster to jedna z najbardziej stylowych fur jakie będzie nam dane zobaczyć na szosach.
2017-Mercedes-AMG-GT-C-roadster-101-1-876x535.jpg

Model podstawowy Mercedesa AMG GT Roadster jest wyposażony w 4,0-litrowy silnik V8 twin turbo, który generuje 469 koni mechanicznych i 465 Nm momentu obrotowego. To wystarczy żeby bujnąć ten zachwycający wóz od 0 do setki w 3,9 sekundy i osiągnąć prędkość maksymalną 302 kilometrów na godzinę. Warto dodać, że inżynierowie AMG nie dodali zbyt wielu koników pod maską w stosunku do standardowego  AMG GT coupe (456 KM).

Dla tych, którzy chcą czegoś nieco bardziej ekstremalnego, koncern ze Stuttgartu przygotował wersję AMG GT C Roadster, która oferuje więcej mocy i więcej momentu obrotowego (550 KM i 502 Nm, 0-100 km/h w 3.7 sekundy, V max = 310 km/h), a szerszy tył sprawił, że jest więcej miejsca na większe opony i skrętna oś tylną. Według biura prasowego Mercedesa to rozwiązanie pozwala na „znacznie wyższa sprawność układu kierowniczego i zwiększoną przyjemność z jazdy”, dla zwykłego zjadacza chleba oznacza to mniejszy promień skrętu i większą stabilność.



Oba kabriolety mają miękkie dachy z tkaniny dostępne w kolorach czarnym, beżowym i czerwonym. Można go  otworzyć lub zamknąć w czasie około 11 sekund, gdy samochód jest w ruchu z prędkością prawie 50 kilometrów na godzinę. Kokpit jest inspirowany awiacją. System nagłośnienia Burmester to małe arcydzieło inżynierii dźwięku. Zmienia ten piękny samochód w mobilną sale koncertową.

Jeśli lubisz czuć wiatr we włosach i cieszyć się wysokiej jakości muzyką podczas przejażdżki, to zacznij odkładać. Obie wersje AMG GT Roadster pojawią się w sprzedaży jesienią 2017. Cena tego cacka nie została ujawniona, ale tanio raczej nie będzie, bo cena standardowego Mercedesa AMG GT coupe zaczyna się od 555 500 złotych, kabriolety są droższe.






Dodał(a): Robert Dzięgielewski Środa 19.10.2016