Opel Insignia Sports Tourer 4x4 Sport

Opel Insignia Sports Tourer to nie nudne kombi. To flagowe auto we flocie Opla. Konstruktorzy tej marki zrobili olbrzymi krok do przodu tworząc Insignię jako następcę popularnej Vectry. Może ona sporo namieszać w segmencie, będąc poważnym graczem wśród konkurencji.
Opel Insignia Sports Tourer 4x4 Sport


INDIAN SUMMER

To chyba pierwszy Opel, który wzbudza we mnie tak pozytywne emocje. Do testów dostaliśmy wersję Sports Tourer z dwulitrowym Dieslem o mocy 160 KM, automatyczną 6-biegową skrzynią z  adaptacyjnym napędem 4x4. Z zewnątrz wyglądał znakomicie. Według mojego poczucia samochodowej estetyki, jest to jeden z niewielu aut w wersji kombi, który prezentuje się tak oryginalnie. Całość dopełnia jego wnętrze. Wysokiej jakości materiały, ciekawy design i coś co zwracało największa uwagę - tapicerka skórzana Indian Summer. Fotele prezentowały się zjawiskowo. Poza tym, że oferowały niesamowitą wygodę, ich kolor, jakość wykonania, kształty robiły piorunujące wrażenie. Insignia oferuje komfort pasażerom, zarówno na przednich jak i na tylnich fotelach. Wielbiciele muzyki też powinni być usatysfakcjonowani. System Infinity, 7 głośników i subwoofer wspaniale łechczą zmysł słuchu nawet u najbardziej wybrednych melomanów. Kolejny atut to pojemność przestrzeni ładunkowej: 540 przy złożonych i 1530 litrów przy rozłożonych fotelach, które składają się w systemie 60:40. Ponadto system FlexOrganizer pozwala dowolnie konfigurować przestrzeń ładunkową. Szyny w bocznych ścianach bagażnika, siatki oraz zaczepy mocujące umożliwiają sposób przewożenia bagażu na wiele sposobów. Sposób otwierania i zamykania drzwi bagażnika jest rodem z aut w wyższych segmentach. Sterować nimi można na trzy sposoby. Po naciśnięciu funkcji otwarcia i zamknięcia w kluczyku, w drzwiach kierowcy oraz w drzwiach bagażnika. Ponadto jest możliwość ustawienia maksymalnej wysokości podnoszenia klapy.


RASOWE KOMBI
Opel Insignia to komfort, prestiż i zmyślny bagażnik. Ale to auto daje coś więcej! Poza wygodą, Insignia zapewnia kierowcy mnóstwo frajdy z prowadzenia. Ma fenomenalny układ jezdny. Świetnie zestrojone zawieszenie, które pozwala na szybką, ale bezpieczną jazdę. Rewelacyjnie trzyma się drogi. Dodatkowo napęd 4x4 daje Ci pewność, iż nie zawiedzie Cię, bez względu na warunki pogodowe i rodzaj nawierzchni. Świetnie działająca 6-biegowa, automatyczna skrzynia, w parze ze 160-konnym silnikiem Diesla pozwala, na niezwykle dynamiczną jazdę. W zależności od potrzeb i upodobań, Insignia pozwala kierowcy na zmianę charakterystyki jazdy. Po wybraniu trybu Tour, samochód staję się bardziej miękki co powoduje, iż podróż staje się jeszcze wygodniejsza. Świetnie sprawdza się w trasie. Dla kierowców ze sportowym duchem obok umieszczony został przycisk z napisem Sport. Co prawda zdecydowanie bardziej odczuwa się nierówności, ale rekompensuje to większą dynamiką, pewniejszym trzymaniu się drogi na zakrętach oraz lepszymi osiągami. A te, Opel Insignia w testowej wersji, miał na prawdę imponujące. Prędkość maksymalna to 239 km/h, do 100km/h przyspiesza już w 7,9 sekundy. Moc oraz napęd na obie osie sprawia, iż testowany model był dość pazerny na paliwo. Producent podaje, że Insignia Sports Tourer w cyklu miejskim „wypija” aż 14,4 l/100 km, w trasie 7,1. Ale uwierzcie mi, pewność w prowadzeniu z 4x4 i frajda z osiągów zmniejszają ból przy tankowaniu tego auta.


Dodał(a): Rafał Środa 22.06.2011