Idealne ciężarówki

Nie możesz zdecydować się na samochód osobowy? Bądź hipsterem i zainwestuj w ciężarówkę

Iciężarówka

International 9400i

Prestiżowa ciężarówka producenta słynącego dotąd ze szkolnych autobusów i niezawodnych maszyn rolniczych. Dzięki opływowym kształtom nadwozia (zaokrąglona maska i osłony lusterek, spojler nad kabiną) zużycie paliwa zmniejszono o 2—5 procent. Przy baku o pojemności ponad tysiąc litrów i dziesiątkach tysięcy kilometrów pokonywanych rocznie taka oszczędność

Sterling AT9500
Najmłodsza firma na rynku — istnieje zaledwie od 1998 roku. By przetrwać, musiała zabłysnąć. Postanowiła  błyszczeć wzbudzającym respekt wyglądem ciężarówek, a także mnogością ich zastosowań. Specjalnością Sterlingów jest mokra robota — prace budowlane czy wywożenie śmieci. Modele z serii A napędzają silniki o mocy od 305 do 550 KM. Wyposażenie kabiny nie jest bogate, ale czy kierowca śmieciarki marzy o luksusie? Cena: ok. 90 tysięcy dolarów

Kenworth T2000
Producent mówi o T2000: ciężarówka XXI wieku. Opływowa i lekka, bo zbudowana z kompozytów karoseria pozwala zmniejszyć spalanie. T2000 może być napędzany silnikami o maksymalnej mocy 600 KM. Kenworth reklamuje model T2000 jako pojazd rodzinny — idealny dla małżeństw, które podróżują wspólnie. Prorodzinny z pewnością jest przeszklony przedział sypialny. Cena: ok. 115 tysięcy dolarów

Freightliner Coronado
Legenda amerykańskich szos. Jeśli kiedykolwiek marzyłeś o wielkim amerykańskim trucku, w twoich snach pojawiał się prawdopodobnie właśnie Freightliner. Coronado to flagowy model tej firmy, rozmiarami zbliżony do domku jednorodzinnego. Ogromna maska może pomieścić największe silniki o mocy od 425 do 600 KM. Znad kabiny, niczym szatańskie rogi, sterczą chromowane końcówki układu wydechowego. Cena: ok. 130 tysięcy Dolarów

Mack CV513
Historia tej firmy zaczęła się w roku 1900 od powstania fabryki autobusów na Brooklynie. Ale do historii motoryzacji przeszły ciężarówki Mack. To obok Freightlinera najsłynniejszy producent trucków. Ciekawostka — od lat w rękach Renault i Volvo. Mack szczyci się tym, że —w odróżnieniu od rywali, którzy kupują gotowe podzespoły — większość swoich samochodów konstruuje w całości, włączając w to silniki. Dzięki temu powstaje pojazd prawie idealny. Takim jest również ta urocza betoniarka, napędzana jednostką o mocy ponad 300 KM. Cena: ok. 140 tysięcy dolarów

Western Star 4900 EX
Firma z Cleveland w stanie Ohio może uchodzić za nowicjusza w branży, bo do produkowania ciężarówek zabrała się w 1967 roku. Ale to Western Star wytwarza obecnie trucki najbardziej konserwatywne pod względem wyglądu. I to chyba paradoks, że są produkowane w Kanadzie. Poza stylizacją firma stawia również na luksus — dobór kolorów we wnętrzu przywodzi na myśl designerskie knajpy. Pod maską sprawdzone rozwiązanie. Silniki diesla o pojemności od 12,7 do 15,2 litra dają moc od 380 do 625 KM, co — przyznajmy — jest wartością wystarczającą. Cena: ok. 125 tysięcy dolarów


Dodał(a): ckm Środa 16.11.2011