Starcie SUV–ów: Mazda CX–5 kontra Alfa Romeo Stelvio

„Japonka” wyekwipowana w wolnossący motor benzynowy oraz manualną skrzynię biegów versus znacznie droższa „Włoszka” z turbodieslem pod maską i automatem. Z pozoru to niemal zupełnie różne wozy. Jednak czy przypadkiem nie mają ze sobą więcej wspólnego, niż mogłoby się wydawać?

starcie-suvow.jpg

W świecie miłośników motoryzacji Mazdę od lat zwykło nazywać się „japońską Alfą Romeo”. To komplement, który nie powinien dziwić – w końcu ta azjatycka marka nie raz udowodniła, że potrafi tworzyć samochody w iście włoskim duchu: z daleka cieszące oko wyrafinowaną stylistyką, a po zajęciu miejsca w fotelu kierowcy dające wielką frajdę, dzięki sportowemu zacięciu.

Czy Azjaci produkujący w Hiroszimie nową generację popularnego modelu CX–5 powinni czuć kompleksy, jeśli ich dziecko skonfrontować bezpośrednio z pierwszym SUV–em w ponad 107–letniej historii włoskiej firmy, produkowanym w Piedimonte San Germano (tuż obok „naszego” Monte Cassino)? Czy Stelvio pożre konkurentkę tak, jak wąż zjadający człowieka w logo Alfy?

Chcę dowiedzieć się, czy te auta dzieli przepaść tak gigantyczna, jak wynosząca ponad 9500 km odległość pomiędzy fabrykami, w których powstają. Mam wszystko, czego potrzebuję, czyli zatankowane pod korek wozy i pusty tor wyścigowy w Ułężu. Bo mimo podwyższonego zawieszenia i napędu na wszystkie koła tak naprawdę asfalt jest naturalnym środowiskiem tego rodzaju wozów, które zazwyczaj przez całe życie nawet nie mają szansy zobaczyć porządnych wertepów... 

Alfa Romeo Stelvio

moc: 210 KM przy 3750 obr./min
moment obrotowy: 470 Nm przy 1750 obr./min
przyspieszenie 0–100 km/h: 6,6 s
prędkość maksymalna: 215 km/h
zużycie paliwa (cykl mieszany): 4,8 l/ 100 km
masa własna: 1660 kg
bagażnik: 525 l (1600 l po złożeniu kanapy)
prześwit: 200 mm
cena (w tej wersji):  199 700 zł

Mazda CX–5

moc: 160 KM przy 6000 obr./min
moment obrotowy: 208 Nm przy 4000 obr./min
przyspieszenie 0–100 km/h: 10,9 s
prędkość maksymalna: 198 km/h
zużycie paliwa (cykl mieszany): 6,8 l/ 100 km
masa własna: 1420 kg
bagażnik: 506 l (1620 l po złożeniu kanapy)
prześwit: 192 mm
cena (w tej wersji): 145 900 zł

To dopiero początek naszego artykułu o Alfa Romeo Stelvio i Maździe CX–5. Całość przyczytasz tylko w aktualnym numerze miesięcznika CKM – w kioskach!

CKM_01-02_18.jpg

Kup CKM przez internet: zamawiając prenumeratę na cały rok dostaniesz dwa numery za darmo i dodatkowy prezent gratis. KLIKNIJ TUTAJ.


Dodał(a): CKM Piątek 26.01.2018