Ultima Evolution - 1020 koni

1020 koni mechanicznych w aucie o wadze 950 kilogramów, bez systemów wspomagania jazdy – ten wózek nie wybacza żadnych błędów. Zanim Ultima sprzeda go nowemu nabywcy, ten powinien przejść specjalistyczne szkolenie. I podpisać odpowiednie kwity o przejęciu odpowiedzialności za własne życie.
ultima-evolution.jpg

Kilka miesięcy temu, dokładnie w kwietniu, brytyjska firma Ultima pokazała światu zdjęcia/rendery nowego super samochodu – Ultima Evolution. Teraz wypuszcza wideo z bolidem w akcji podczas testów na brytyjskiej wyżynie Peak District. Piekielny kociak mruczy ponętnie przemierzając bajeczne plenery, wczepiając się w asfalt swoimi ostrymi pazurami.

Ultima Evolution to następca i rozwinięcie modeli Ultima GTR i Ultima Sports. Dopracowano w nim wszystko, co można było ulepszyć. Aerodynamikę, ergonomię, dołożono więcej włókna węglowego w miejsce cięższych materiałów, co odchudziło go znacząco. Waży zaledwie 950 kg. Przy mocy 1020 KM na drodze zachowuje się jak pocisk.

Pod maską drzemie silnik V8 z Chevroleta, który może mieć 15 różnych konfiguracji mocy – od 350 do 1020 KM. Napęd, jak w rasowych wozach, mających sprawiać przyjemność z szybkiej jazdy, przekazywany jest na tylną oś. Do tego manualna, 6-stopniowa skrzynia biegów od Porsche i brak jakiejkolwiek elektroniki korygującej niedociągnięcia kierowcy. Ten bolid przeznaczony jest dla zawodowców. Choć może jeździć po ulicach, w przeciwieństwie do fun-o-wozów typu Ferrari FXXK, które stoją w garażach producentów i dostarczane są wyłącznie na venty na torach. Ultima Evolution ma imponujące osiągi. Najmocniejsza wersja rozpędzi się do 385 km/h, a pierwszą setkę pokona w 2,3 s.



Nowa Ultima dostępna będzie w dwóch wersjach nadwozia – coupe i kabriolet. Z przodu i z tyłu zamontowano światła LEDowe. W środku, mimo że jest ciut surowo, znalazło się kilka udogodnień. Zamontowano nawigację satelitarną, system głośnomówiący Bluetooth, nagłośnienie Alpine, do którego podłączysz iPoda. Większością funkcji możesz sterować z kierownicy. Na pokładzie znajdują się również czujniki parkowania oraz kamera wsteczna.

Pierwsze egzemplarze mają trafić do klientów już we wrześniu tego roku. Cena Ultima Evolution będzie kształtować się w zależności od wersji silnika czy wyposażenia i będzie to przedział 370 000 – 570 000 złotych. Tak, też się zastanawiam, czy zamiast mieszkania nie wybrać takiego wozidła.



Dyskutuj z autorem na Twitterze






Dodał(a): Paweł Jaśkowski Piątek 11.09.2015