Polacy coraz mniej wierzą informacjom w sieci, za to coraz częściej oglądają porno

Według badania July Global Statshot Raport przeprowadzonego przez Hootsuite i We Are Social, 5,27 miliarda osób na świecie aktywnie korzysta ze smartfonów. Choć to imponująca liczba, w rzeczywistości ludzie korzystający z sieci częściej skupiają się na jej walorach rozrywkowych, niż możliwości pozyskania informacji. 37 proc. Polaków stwierdziło, że wierzy w treści publikowane w mediach społecznościowych, co nie daje nam nawet połowy świadomych internautów.
iStock-509803729.jpg

Prawie 57 proc. całej populacji aktywnie korzysta z mediów społecznościowych. Najwięcej osób korzysta z Facebooka (2,8 miliarda), YouTube'a (2,291 miliarda) i WhatsAppa (2,008 miliarda).
Oczywiście, jeśli chodzi o odwiedzane przez nas strony, niezmiennie na podium znajdują się Google, Facebook i YouTube. W ścisłej "topce" znajdują się jednak dwie strony porno, mianowicie Xvideos i Pornhub. Użytkownicy spędzają tam więcej czasu, niż chociażby na Instagramie – witryny dla dorosłych są przez nas wyświetlane średnio 18 minut podczas Jednej wizyty, z kolei przeglądanie Instagrama zajmuje nam ok. 14 minut, Jeszcze dalej jest Wikipedia (12 minut) czy YouTube (9 minut). 

Wydłużenie aktywności Polaków w sieci idzie więc wprost proporcjonalnie do czasu, który spędzamy na oglądaniu porno. Oczywiście moglibyśmy te chwile spożytkować w lepszy sposób, chociażby wyszukując tych najbardziej zweryfikowanych informacji, by następnie mieć większe zaufanie do mediów. Filmy dla dorosłych nie brzmią jednak tak źle, a przecież to tylko 18 minut w ciągu całego dnia.

Szkoda, że w tym roku swoją działalność zakończyła nasza–klasa. Podejrzewamy, że nasz "Polski Facebook" miał szansę na spektakularny comeback i mógł znacznie namieszać w tym zestawieniu. Niestety nie zapłacimy już Eurogąbkami, ale śledzimy rozwój katolickiego portalu społecznościowego stworzonego przez naszych rodaków, czyli Agappe.pl.


Dodał(a): Konrad Klimkiewicz Środa 04.08.2021