Jak rozkręcić biznes w internecie?

Rosnąca liczba przedsiębiorców rywalizuje w internecie na pełnych obrotach. Jak wyróżnić się na tle konkurencji?

small iStock-1182723944 (1).jpg

Niezależnie od miejsca, w którym dzisiaj jesteś, nie obejdziesz się bez pozycjonowania strony internetowej. W innym wypadku nikt nie wejdzie na Twoją stronę, bo po prostu będzie ona zbyt daleko w wynikach wyszukiwania. Zabierając się za to zadanie, konieczne będzie zapoznanie się z panującymi trendami. \

Dzisiaj strona internetowa w formie wizytówki to zdecydowanie za mało, aby zaistnieć w sieci. W osiągnięciu celów przydatne będą narzędzia i audyt SEO. Ten ostatni to skrót od angielskiego określenia Search Engine Optimization oznaczającego działania zmierzające do wywindowania strony www w organicznych wynikach wyszukiwania. Co jeszcze będzie pomocne?

SEO i pozycjonowanie stron

Od widoczności Twojej firmy w sieci zależy tak naprawdę wszystko. Jeśli przedsiębiorstwo jest w czołowych wynikach wyszukiwania stron w Google, to przekłada się to na liczbę odwiedzających. Daje to szansę na zwiększenie sprzedaży. Ważne jest także zapewnienie komfortu użytkownikom Twojej witryny. Oznacza to, że nawigacja na niej musi być prosta i intuicyjna, ale przede wszystkim klient musi znaleźć na niej odpowiedź na pytanie, z którym do Ciebie przyszedł. Odpowiada za to content marketing, czyli marketing treści. Wartościowe materiały są doceniane przez algorytm Google, co ma realne przełożenie na proces pozycjonowania.

SEO do pozycjonowania strony internetowej wykorzystuje różne narzędzia Google, ale nie tylko te. Wśród kluczowych działań zalicza się optymalizację strony. Jej kod powinien być na tyle przyjazny, aby roboty najpopularniejszej wyszukiwarki na świecie mogły ją przeczytać i ocenić. Zapowiadana na maj 2021 r. aktualizacja algorytmu Google ma wspierać strony internetowe z wysokiej jakości treściami. Ponadto zmiany mają dotyczyć podejścia do User Experience (UX). Warto śledzić poczynania tego giganta. W grudniu 2020 r. po zmianach wszyscy przedsiębiorcy mogli zauważyć tąpnięcie wyników w Google Analytics. Cóż, pracujemy na żywym organizmie, który ciągle się zmienia. Jest to wyzwanie, które mimo wszystko warto podjąć choćby w kontekście lepszego pozycjonowania stron.

apps-426559_1920.jpg

Content marketing

Na pozycjonowanie stron wpływa znajdująca się na niej treść. Dla przedsiębiorców oznacza to konieczność jej optymalizacji zgodnie z oczekiwaniami użytkowników. Dzisiaj przeglądają oni internet w poszukiwaniu rozrywki, wiedzy lub pomocy. Odwiedzając Twoją stronę internetową, ludzie szukają jednego z tych elementów. Dostarczając rozwiązanie problemu, udzielając informacji lub pomocy, wpływasz na doświadczenia klienta (UX). Obecnie ważne jest, aby były one pozytywne, a nawet przyjemne. Wówczas użytkownik przywiązuje się do marki, kupuje, poleca, a nawet broni ją przed atakami. Content marketing jest w stanie osiągnąć to wszystko. Dzięki temu przyczyni się do podniesienia znaczenia strony w wynikach wyszukiwania.

Pozycjonowanie strony internetowej to złożone zadanie. Wymaga podejścia z punktu widzenia różnych specjalizacji jak choćby SEO, content marketingu czy UX. Przedsiębiorcy działający online, chcąc rozwijać swój biznes, nie powinni zwlekać z implementacją tych działań. Dlatego zdecydowanie warto znaleźć dobrą agencję marketingu internetowego, która pomoże w zwiększeniu widoczności strony w Google.

Artykuł sponsorowany


Dodał(a): Izabela Popko Środa 13.01.2021