Przenieść biznes do sieci? Sprawdź, czy to Ci się opłaci!

Do tej porty prowadziłeś sprzedaż stacjonarną, ale myślisz o nowych sposobach rozwoju biznesu?

pexels-oleksandr-pidvalnyi-9822732.jpg

Wykorzystaj potencjał, jaki daje internet i zainwestuj we własną witrynę sprzedażową. Oto powody, dla których to Ci się opłaci!

1.  Ułatwiony kontakt z Twoją firmą

Inwestycja w firmową stronę internetową to przede wszystkim zwiększenie dostępności Twojego biznesu dla klientów. Nieistotne, czy w danym momencie jesteś w biurze, czy pod telefonem. Strona www działa 24h na dobę, a klienci mogą skorzystać z formularza kontaktowego w dowolnym momencie. Również w weekendy, kiedy Twoja firma jest zamknięta, użytkownicy mogą zapoznać się z ofertą dzięki witrynie firmowej. Większa dostępność Twojej firmy to większe szanse na zyski i pozyskanie nowych klientów.

2.  Dotarcie do nowych osób

Prowadząc firmę stacjonarnie docierasz do klientów tylko z najbliższej okolicy. Natomiast dzięki stronie internetowej grono Twoich odbiorców znacznie się poszerza. Lokalizacja Twojej firmy nie jest już problemem. Możesz trafiać do klientów z całej Polski, a nawet z zagranicy.

3.  Więcej sposobów na promocję oferty

Internet to także szereg możliwości w zakresie promocji i reklamy. Jeśli do tej pory korzystałeś wyłącznie z marketingu tradycyjnego - ulotek, reklamy outdorowej, czy prasy, jeszcze bardziej docenisz moc e-marketingu! Najpopularniejszymi formami marketingu w internecie są:

  • pozycjonowanie stron i sklepów - to rozwiązanie, inaczej nazywane SEO, dedykowane jest firmom, które chcą zaistnieć ma 1. stronie Google. Odpowiednia strategia pozycjonowania sprawi, że Twoja strona www będzie widoczna w TOP 10 wyszukiwarki na kluczowe frazy ofertowe.
  • kampanie Google Ads - podobnie jak pozycjonowanie strony, Google Ads ma na celu pomóc zaistnieć w wyszukiwarce Google. Jednak w tym przypadku promocja opiera się na płatnych wynikach wyszukiwania, które oznaczone są jako “Ads”, “Reklama” lub “Sponsorowane”. Wyniki te wyświetlają się na samej górze - jako 3 pierwsze, a także na samym dole- jako 3 ostatnie.
  • social media marketing - ta forma promocji opiera się na działaniach w mediach społecznościowych np. na Facebooku, LinkedIn, czy Instagramie. Platformy social oferują szereg możliwości zarówno płatnych, jak i bezpłatnych.

Marketing internetowy mimo że jest łatwiej mierzalny i bardziej precyzyjny od tego tradycyjnego, wymaga fachowej wiedzy i doświadczenia. Jeśli nie wiesz, które z powyższych rozwiązań będzie najlepiej dopasowane do Twojej firmy, umów się na bezpłatną konsultację online z agencją SEO/SEM. Specjaliści od marketingu przyjrzą się bliżej Twojemu biznesowi, dobiorą najbardziej optymalny pakiet działań i zajmą się jego realizacją.

4. Budowa świadomości i wiarygodności marki

Jeśli Twoja firma do tej pory działała wyłącznie na terenie danego miasta, czy województwa, o jej istnieniu wiedzieli zapewne tylko okoliczni mieszkańcy. Obecność w sieci pozwoli Ci pokazać swoją firmę osobą, które do tej pory nie mieli z nią żadnej styczności. Tym samym zwiększasz świadomość swojej marki. Na stronie www warto umieścić informacje o tym, jak długo firma działa na rynku, jaka jest jej historia, czym się zajmuje, kim są jej pracownicy itp. Osoby, które zapoznają się z taką treścią, z pewnością w przyszłości chętniej skorzystają z Twojej oferty niż konkurencji.

Obok świadomości, ważna jest też wiarygodność firmy. Coraz częściej mówi się, że jeśli Twojej firmy nie ma w internecie, to tak jakby nie istniała wcale. Oprócz dobrze opisanej strony internetowej, postaw także na stworzenie bezpłatnej wizytówki w Google Moja Firma. Platforma ta pozwala uzupełnić dane o firmę np. godziny otwarcia, adres, dane kontaktowe, a także zdjęcia. Bardzo ważną zakładką są opinie o firmie, którymi dzielą się inni użytkownicy i które dodatkowo uwiarygodniają Twój biznes.

5. Wsparcie dla sprzedaży stacjonarnej

Prowadzenie sklepu stacjonarnego i sprzedaży online wcale się nie wyklucza. Wręcz przeciwnie - obie te aktywności biznesowe mogą się wspierać. Potraktuj witrynę internetową jako dodatkowy kanał pozyskiwania klienta. Dzięki stworzeniu wizytówki w Google Moja Firma (o której pisaliśmy w pkt 4.) dotrzesz do użytkowników z Twojej okolicy, którzy będą chcieli odwiedzić Twoją firmę bezpośrednio. Pozostali mogą skorzystać z oferty dostępnej online.

6. Oszczędność w prowadzeniu działalności

Stworzenie własnej platformy sprzedażowej w internecie daje Ci możliwość zmniejszenia kosztów związanych z prowadzeniem działalności stacjonarnie. Przede wszystkim możesz śmiało zrezygnować z reklam tradycyjnych, ponieważ marketing internetowym w zupełności wystarczy do promocji firmy. Nie musisz także zatrudniać tylu pracowników do obsługi bezpośredniej. Wystarczy jedna osoba, która zajmie się przyjmowaniem zamówień spływających z internetu. Pracownicy obsługujący sklep internetowy z powodzeniem mogą pracować zdalnie, a więc nie musisz wynajmować wielkiej przestrzeni biurowej, aby pomieścić cały zespół.

Idź z duchem czasu - pokaż swoją firmę w sieci!

Internet, to najlepsza przestrzeń do rozwoju biznesu. Już niemal 70% Polaków robi zakupy w sieci! Wykorzystaj ten potencjał  i zainwestuj we własną witrynę www. W ten sposób będziesz też o krok przed swoją konkurencją, która działa stacjonarnie, wyłącznie na rynku lokalnym. 


Dodał(a): Katarzyna Lemanowicz Poniedziałek 20.06.2022