Przenieść biznes do sieci? Sprawdź, czy to Ci się opłaci!
Wykorzystaj potencjał, jaki daje internet i zainwestuj we własną witrynę
sprzedażową. Oto powody, dla których to Ci się opłaci!
1. Ułatwiony kontakt z Twoją firmą
Inwestycja w firmową stronę internetową to przede wszystkim
zwiększenie dostępności Twojego biznesu dla klientów. Nieistotne, czy w danym
momencie jesteś w biurze, czy pod telefonem. Strona www działa 24h na dobę, a
klienci mogą skorzystać z formularza kontaktowego w dowolnym momencie. Również
w weekendy, kiedy Twoja firma jest zamknięta, użytkownicy mogą zapoznać się z
ofertą dzięki witrynie firmowej. Większa dostępność Twojej firmy to większe
szanse na zyski i pozyskanie nowych klientów.
2. Dotarcie do nowych osób
Prowadząc firmę stacjonarnie docierasz do klientów tylko z
najbliższej okolicy. Natomiast dzięki stronie internetowej grono Twoich
odbiorców znacznie się poszerza. Lokalizacja Twojej firmy nie jest już
problemem. Możesz trafiać do klientów z całej Polski, a nawet z zagranicy.
3. Więcej sposobów na promocję oferty
Internet to także szereg możliwości w zakresie promocji i
reklamy. Jeśli do tej pory korzystałeś wyłącznie z marketingu tradycyjnego -
ulotek, reklamy outdorowej, czy prasy, jeszcze bardziej docenisz moc
e-marketingu! Najpopularniejszymi formami marketingu w internecie są:
- pozycjonowanie
stron i sklepów - to rozwiązanie, inaczej nazywane SEO, dedykowane jest
firmom, które chcą zaistnieć ma 1. stronie Google. Odpowiednia strategia
pozycjonowania sprawi, że Twoja strona www będzie widoczna w TOP 10
wyszukiwarki na kluczowe frazy ofertowe.
- kampanie Google Ads - podobnie jak
pozycjonowanie strony, Google Ads ma na celu pomóc zaistnieć w
wyszukiwarce Google. Jednak w tym przypadku promocja opiera się na
płatnych wynikach wyszukiwania, które oznaczone są jako “Ads”, “Reklama”
lub “Sponsorowane”. Wyniki te wyświetlają się na samej górze - jako 3
pierwsze, a także na samym dole- jako 3 ostatnie.
- social media marketing - ta forma
promocji opiera się na działaniach w mediach społecznościowych np. na
Facebooku, LinkedIn, czy Instagramie. Platformy social oferują szereg
możliwości zarówno płatnych, jak i bezpłatnych.
Marketing internetowy mimo że jest łatwiej mierzalny i
bardziej precyzyjny od tego tradycyjnego, wymaga fachowej wiedzy i
doświadczenia. Jeśli nie wiesz, które z powyższych rozwiązań będzie najlepiej
dopasowane do Twojej firmy, umów się na bezpłatną konsultację online z agencją
SEO/SEM. Specjaliści od marketingu przyjrzą się bliżej Twojemu biznesowi,
dobiorą najbardziej optymalny pakiet działań i zajmą się jego realizacją.
4. Budowa świadomości i wiarygodności marki
Jeśli Twoja firma do tej pory działała wyłącznie na terenie
danego miasta, czy województwa, o jej istnieniu wiedzieli zapewne tylko
okoliczni mieszkańcy. Obecność w sieci pozwoli Ci pokazać swoją firmę osobą,
które do tej pory nie mieli z nią żadnej styczności. Tym samym zwiększasz
świadomość swojej marki. Na stronie www warto umieścić informacje o tym, jak
długo firma działa na rynku, jaka jest jej historia, czym się zajmuje, kim są
jej pracownicy itp. Osoby, które zapoznają się z taką treścią, z pewnością w
przyszłości chętniej skorzystają z Twojej oferty niż konkurencji.
Obok świadomości, ważna jest też wiarygodność firmy. Coraz
częściej mówi się, że jeśli Twojej firmy nie ma w internecie, to tak jakby nie
istniała wcale. Oprócz dobrze opisanej strony internetowej, postaw także na
stworzenie bezpłatnej wizytówki w Google Moja Firma. Platforma ta pozwala
uzupełnić dane o firmę np. godziny otwarcia, adres, dane kontaktowe, a
także zdjęcia. Bardzo ważną zakładką są opinie o firmie, którymi dzielą się
inni użytkownicy i które dodatkowo uwiarygodniają Twój biznes.
5. Wsparcie dla sprzedaży stacjonarnej
Prowadzenie sklepu stacjonarnego i sprzedaży online wcale
się nie wyklucza. Wręcz przeciwnie - obie te aktywności biznesowe mogą się
wspierać. Potraktuj witrynę internetową jako dodatkowy kanał pozyskiwania
klienta. Dzięki stworzeniu wizytówki w Google Moja Firma (o której pisaliśmy w
pkt 4.) dotrzesz do użytkowników z Twojej okolicy, którzy będą chcieli odwiedzić
Twoją firmę bezpośrednio. Pozostali mogą skorzystać z oferty dostępnej online.
6. Oszczędność w prowadzeniu działalności
Stworzenie własnej platformy sprzedażowej w internecie daje
Ci możliwość zmniejszenia kosztów związanych z prowadzeniem działalności
stacjonarnie. Przede wszystkim możesz śmiało zrezygnować z reklam tradycyjnych,
ponieważ marketing internetowym w zupełności wystarczy do promocji firmy. Nie
musisz także zatrudniać tylu pracowników do obsługi bezpośredniej. Wystarczy
jedna osoba, która zajmie się przyjmowaniem zamówień spływających z internetu.
Pracownicy obsługujący sklep internetowy z powodzeniem mogą pracować zdalnie, a
więc nie musisz wynajmować wielkiej przestrzeni biurowej, aby pomieścić cały
zespół.
Idź z duchem czasu - pokaż swoją firmę w sieci!
Internet, to najlepsza przestrzeń do rozwoju biznesu. Już
niemal 70% Polaków robi zakupy w sieci! Wykorzystaj ten potencjał i
zainwestuj we własną witrynę www. W ten sposób będziesz też o krok przed swoją
konkurencją, która działa stacjonarnie, wyłącznie na rynku lokalnym.