Samoloty 3 razy szybsze od dźwięku. Branson pokazuje projekt

Virgin Galactic to marka z poważnymi planami na podbój kosmosu. Koncentruje się głównie na turystycznych lotach suborbitalnych, ale postanowiła pójść za ciosem i pokazuje, jak mają wyglądać samoloty pasażerskie, które osiągną prędkość ponaddźwiękową.

samolot.JPG


Richard Branson to brytyjski miliarder z ambicjami do bicia rekordów. W 1986 roku przemierzył łodzią Atlantyk szybciej niż ktokolwiek dotychczas. W 1991 roku ustanowił rekord na najdłuższy w historii lot balonem - prawie 11 tys. kilometrów z Japonii do Kanady. Richardowi osiągnięć dalej za mało, więc ogłasza swoje kolejne plany, również związane z czasoprzestrzenią.

Czytaj też: Twarde lądowanie, czyli 13 ekstremalnych katastrof lotniczych

Należąca do Bransona Virgin Galactic, opublikowała wizualizacje samolotów pasażerskich, które mają stać się najszybszą dotychczas formą podniebnego transportu turystycznego. Zaprezentowany został projekt maszyny, która w najbliższej przyszłości ma umożliwić superszybkie loty. Aeroplan ma osiągać prędkość przekraczającą 3600 km/h, czyli trzy razy większą od prędkości dźwięku, która dziś jest nieosiągalna w tego typu transporcie. Dla porównania, maksymalna prędkość jaką osiąga Boeing 737 to niecałe 900 km/h.



Na pokład będzie mogło wejść od 9 do 19 podróżnych, którzy wzniosą się na wysokość ponad 18 kilometrów (samoloty pasażerskie, w zależności od ich typów, latają na wysokości od 4 do 11 km).

Nowatorskie silniki odrzutowe do tego samolotu ma produkować Rolls-Royce, który ma już doświadczenie ze współpracy z Concorde. Była to do tej pory ostatnia próba rozwijania pasażerskich lotów naddźwiękowych. Francusko-brytyjskie samoloty przestały latać w 2003 roku między innymi ze względu na wysokie koszty utrzymania oraz kryzys na rynku lotniczym. Tymczasem nowy projekt "ma również pomóc wytyczyć drogę w kierunku wykorzystania najnowocześniejszego, zrównoważonego paliwa lotniczego" - czytamy na stronie Virgin Galactic.

Nie ma jeszcze konkretnych informacji na temat rozpoczęcia produkcji nowych samolotów, ale chyba nie ma co się spieszyć.

Czytaj też: Pierwszy na świecie samolot hybrydowo-elektryczny. Tak wygląda HERA




Dodał(a): Marek Matyjanka / instagram.com/virgingalactic Środa 05.08.2020