Champion – brand skazany na sukces

Wygodna i funkcjonalna odzież - tak w skrócie można opisać produkty marki Champion.

1.jpg

Firma świętowała niedawno setną rocznicę swojej działalności. Sami jej twórcy nie spodziewali się, że z małego, rodzinnego przedsiębiorstwa wykształci się odzieżowe imperium o światowej renomie. Co wyróżnia odzież marki Champion?

Szewskie oko do szczegółów

Firmę Champion założyli dwaj bracia Feinbloom, którzy od początku wykazywali się przedsiębiorczością. Priorytetem ich produkcji była jakość. Jako sportowi amatorzy postawili na ten właśnie gatunek odzieży. Braciom od początku towarzyszyła doskonała intuicja oraz wiedza, którą stale pogłębiali. Sekretem ich produktów były tkaniny, które samodzielnie produkowali. Materiały wykazywały wysoką odporność na zniszczenia, a szyte z nich ciuchy odzwierciedlały perfekcję i poważne podejście do biznesu. Na początku XX wieku trudno było znaleźć tak dobrej jakości ciuchy.

Na efekty nie trzeba było długo czekać. Bracia Feinbloom celowali w klientów biznesowych i dość szybko znaleźli odbiorcę - stała się nim drużyna uniwersytecka z Michigan. Twórcy odzieży wiedzieli jednak, że nie mogą spocząć na laurach. Wprowadzili więc innowacje, które ułatwiły użytkowanie odzieży. Technika odwróconego splotu pionowego sprawiała, że tkanina nie kurczyła się w praniu, nie odkształcała się i pozostawała miękka w dotyku.

Nie tylko streetwear

Lata 30. oznaczały dla twórców poszukiwanie nowych trendów. Bracia doskonale wstrzelili się w niszę odzieży roboczej przeznaczonej do pracy zimą. Z uwagi na duże zapotrzebowanie, marka Champion wypuściła na rynek solidnej jakości odzież do pracy fizycznej odporną na zniszczenia. Wieść o jakości ciuchów poszła w świat, zwracając uwagę Akademii Wojska Armii USA. Po ustaleniu szczegółów bracia Feinbloom rozpoczęli produkcję odzieży treningowej dla żołnierzy. To był krok milowy w ich karierze.

Ulubiony brand celebrytów

Marka Champion do dziś zaskakuje swoich użytkowników, wypuszczając funkcjonalną odzież streetwearową. Jej fanami są współczesne gwiazdy, takie jak Kim Kardashian, Rihanna czy Jourdan Dunn. Moda uliczna przeniknęła także do świata sportu. Marka współpracuje z drużynami koszykówki z Włoch, Cypru oraz Afryki, a do 2002 roku ubierała również koszykarzy z NBA. W 2016 roku firma rozpoczęła współpracę z Vetements. Efektem była casualowa kolekcja prezentująca bluzy w stylu oversize oraz dresy. Kolaboracja ujawniła, że odzież sportowa doskonałe łączy się także z ciuchami high fashion i doskonale wpisuje się w nowoczesne trendy.

Logo firmy

Zmiany, jakie przeszła marka przez ponad 100 lat swego istnienia, nie ominęły także firmowego logo. Początkowo był to wizerunek biegacza przekraczającego linię mety. Z czasem zastąpiono go napisem "Champion", z charakterystyczną literą C na początku. Stała się ona symbolem wygody (po angielsku comfort), którą ceniło coraz więcej ludzi, głównie w wieku szkolnym i akademickim. Dziś oferta dedykowana jest tym samym odbiorcom. Kolekcję tworzą nie tylko bluzy, spodnie i t-shirty, ale także leginsy czy staniki sportowe.

Partnerem materiału jest Eastend - Champion odzież męska.

Artykuł sponsorowany 


Dodał(a): Katarzyna Lemanowicz Czwartek 19.08.2021