Seniorzy znów w tarapatach? Przekażcie rodzicom i dziadkom niezwykle istotne informacje

Kilkukrotnie nam zarzucono, że jeśli piszemy coś o polskiej policji, to tylko źle. To wyssane z palca kłamstwo, ponieważ wszyscy chcemy, by w tym kraju żyło się nam jak najlepiej. Faktycznie obnażamy patologię niektórych funkcjonariuszy (niestety lista się ciągle powiększa), lecz staramy się także pokazywać to, co dobre. Co jakiś czas będziemy także udostępniać rady ze strony policji, byście mogli czuć się bezpiecznie i komfortowo. Teraz skupimy się na nowej kampanii, która ma na celu uświadamianie seniorów o czyhającym wszędzie niebezpieczeństwie - #ZnamTeNumery.
Zrzut ekranu 2023-10-05 o 22.56.22.png

Celem działań w ramach kampanii #ZnamTeNumery jest wypracowanie zasad bezpieczeństwa dla seniorów (łatwy i zrozumiały algorytm zachowań w sytuacji potencjalnego zagrożenia oszustwem). Ponadto uświadomienie seniorów oraz ich najbliższych na temat niebezpieczeństw i metod oszustw, z jakimi mogą się nieświadomie spotkać. Natomiast młodsze pokolenie ma stanowić ekipę wsparcia dla bliskich osób, w starszym wieku. 


Nazwa kampanii #ZnamTeNumery nawiązuje do kultowych tekstów i mówi o numerach (telefonu) do dzielnicowego i bliskich oraz o „numerach” jakie robią oszuści.

Twarzami akcji są znani i lubiani aktorzy z flagowego serialu Telewizji Puls „Lombard. Życie pod zastaw”, tj. Dominik Dąbrowski, Małgorzata Szeptycka i Henryk Gołębiewski. 6 listopada o 19.00 TV Puls zaplanowała specjalny odcinek "Lombardu", poświęcony tematyce niebezpieczeństw, jakie grożą Seniorom.

Główne obszary, które będą poruszane w ramach kampanii to: 


  • bezpieczeństwo w sieci,
  • oszustwa na "legendę".

  • Założenia Kampanii #ZnamTeNumery to:


  1. uświadomienie sobie jak ważne jest ustalenie hasła "rodzinnego" – to tajne słowo klucz, które znają tylko najbliżsi, które potwierdzi, że po drugiej stronie jest osoba prawdziwa, a nie podszywająca się;

  2. poznanie dzielnicowego i posiadanie do niego numeru telefonu, który Senior powinien mieć zapisany w widocznym miejscu np. na lodówce i w kontaktach telefonicznych;

  3. posiadanie listy telefonów do najbliższych osób, do których w każdej chwili mogą zadzwonić/napisać i te pomogą w weryfikacji sytuacji (tzw. 3 numery bezpieczeństwa);

  4. zapamiętanie motta "sprawdzaj, nie ufaj" – czyli, aby Seniorzy nie przekazywali np. osobie podającej się za pracownika banku hasła do konta, a rozłączyli się i zadzwonili do banku np. do opiekuna konta. W sytuacji, kiedy dzwoni pseudopolicjant, że wnuczek miał wypadek, to również by zadzwonili do wnuczka, rodzica, żeby zweryfikować sytuacje, a nie przekazywali pieniędzy.

    Zrzut ekranu 2023-10-05 o 22.51.29.png


Dodał(a): CKM.PL / #ZnamTeNumery Czwartek 05.10.2023