Pierwszy na świecie samolot hybrydowo-elektryczny. Tak wygląda HERA
Electric Aviation Group (EAG), brytyjska firma inżynieryjno-rozwojowa, zaprezentowała pierwszy na świecie samolot z napędem hybrydowym i elektrycznym. Hybrid Electric Regional Aircraft (HERA) ma mieć zasięg 800 mil morskich i mieścić 70 pasażerów.
Producent zapewnia, że HERA sprosta wszystkim wyzwaniom związanym z transportem masowym. Samolot ma zrewolucjonizować rynek statków powietrznych. Zarząd EAG pochwalił się, co wyróżnia ich wynalazek.
Ogromną uciążliwością w obecnych samolotach jest to, że są bardzo głośne. Najlepiej wiedzą to osoby mieszkające w okolicach lotnisk. HERA dzięki silnikom elektrycznym zmniejszy emisję hałasu.
Samolot będzie mógł także z większą częstotliwością transportować pasażerów. Dzięki innowacyjnej regeneracji akumulatorów czas postoju na ziemi ma być mocno zminimalizowany w stosunku do standardowych maszyn.
Szybszy start HERY ma zapewnić system GATOR (Gear Assisted Take-Off Run). Nie tylko zwiększa on przyspieszenie statku, ale dodatkowo zmniejsza zapotrzebowanie na energię.
Samolot ma być uniwersalny dzięki specjalnej konstrukcji cabin-flex. Znaczy to tyle, że za dnia będzie służył do obsługi pasażerów, a nocą – po przearanżowaniu wnętrza – będzie mógł transportować towary.
“Spodziewamy się, że będzie to wspaniały przykład brytyjskiego projektowania, inżynierii i budowy nowego samolotu. Rozwój HERA nie tylko pomoże Departamentowi Transportu przyspieszyć realizację celów związanych z redukcją emisji dwutlenku węgla, ale także pomoże stworzyć bardzo potrzebne miejsca pracy w przemyśle lotniczym, produkcyjnym, inżynieryjnym i usługowym po Brexicie – skomentował Kamran Iqbal, założyciel i prezes EAG.
Produkcja HERY ma ruszyć w ciągu najbliższych lat. Firma już opracowała i złożyła łącznie 25 patentów obejmujących szeroki zakres technologii. Dostarczenie pierwszej maszyny przewidziano na 2028 rok.